چگونه استرس شغل تان را کم کنید؟ + افسردگی با این استرس مرتبط است

خط سلامت: استرس شغلی یکی از دلایل اصلی فرسودگی شغلی و بروز علایم افسردگی است.

چگونه استرس شغل تان را کم کنید؟ + افسردگی با این استرس مرتبط است

استرس شغلی یکی از دلایل اصلی استعفاء  و کناره گیری از شغل است.

به گزارش خط سلامت اگر افراد به جای جنگیدن با استرس شغلی و تلاش برای فرار از فشارهای کاری به مدیریت استرس بپردازند، سازگاری شان به مرور زمان افزایش پیدا می کند.

استرس در معلمان

استرس ناشی از کار منجر به فرسودگی شغلی می شود و فرد را در معرض ابتلا به مشکلات سلامت روان قرار می دهد. یکی از مشاغلی که استرس قابل توجهی را تجربه می کند، شغل معلمی است.

مطالعات نشان داده است معلمانی که برای مقابله با استرس شغلی خود تلاش می کنند و سعی می کنند استرس را در شغل خود به صرف برسانند، در مقایسه با معلمانی که راه هایی برای مدیریت استرس پیدا می کنند، رضایت شغلی بسیار کمتری دارند.

در مطالعه ای از 2300 معلم خواسته شد میزان استرس شان را ارزیابی کنند. این مطالعه نشان داد چگونه توانایی - یا ناتوانی - برای مقابله با استرس کاری می‌تواند عامل مهمی در فرسودگی شغلی معلمان باشد، که در نهایت باعث می‌شود بسیاری از معلمان این حرفه را ترک کنند.

پیدا کردن راه‌هایی برای کاهش استرس معلمان و سرمایه‌گذاری در راه‌هایی که به آنها کمک می‌کند تا به شیوه‌های مثبت با استرس کنار بیایند، به حل مشکلات کاری و حفط سلامت روان معلمان کمک می کند.

مکانیسم های مقابله ای مثبت

محققان توضیح دادند مکانیسم های مقابله ای مثبت و سالم می توانند سریع، آسان و رایگان باشند. یکی از مکانیسم‌های مقابله‌ای سالم که محققان برای کاهش استرس‌ معلمان پیشنهاد می‌کنند، نوشتن و ارسال یک نامه سپاسگزاری کوتاه به همکارانی است که از کار کردن با آنها لذت می‌برند. موارد ساده ای مانند افزایش تعاملات مثبت با دانش آموزان و همسالان، بهبود مهارت های مدیریت کلاس و اجتناب از شایعات در محل کار نیز می تواند کمک کننده باشد.

همدلی با معلمان

ارتباط با معلمان در مورد نگرانی های آنها، نشان دادن همدلی و بررسی سلامت و رفاه آنها نشان می دهد به آنها اهمیت می دهید.هدف کلی ایجاد محیط های مدرسه ای است که به معلمان اجازه می دهد پیشرفت کنند و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را در اختیار آنها بگذاریم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان