افسردگی پس از زایمان را اینگونه کاهش دهید + این گشت و گذار راهگشاست

خط سلامت: افسردگی پس از زایمان به احساس غم و ناامیدی پس از تولد نوزاد گفته می شود.

 افسردگی پس از زایمان را اینگونه کاهش دهید + این گشت و گذار راهگشاست

  افسردگی پس از زایمان اگر چه فضای شاد خانواده را به سمت و سوی اندوه می برد، اما خبر خوب این است که قابل درمان است.

  به گزارش خط سلامت محققان در تلاش برای درمان افسردگی پس از زایمان ، متوجه شدند برخی راه حل های رفتاری ساده می تواند تا حدودی علایم این اختلال خلقی را کاهش دهد.

 افسردگی پس از زایمان و فضای سبز 

بر اساس یک مطالعه جدید رابطه بین بودن در فضای سبز و سلامت روان را بررسی می کرد، مشخص شد: مادرانی که در مناطق سر سبز زندگی می کنند، کمتر در معرض افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

این مطالعه که روی سوابق پزشکی بیش از 415000 مادر انجام شد، نشان داد کسانی که در مناطق شهری با پوشش درختی بیشتر زندگی می‌کنند، در مقایسه با زنان محله‌های کمتر سبز، به طور بالقوه از سلامت روان بیشتری برخوردارند.

کارشناسان می گویند این یافته ها ثابت نمی کند زندگی در مناطق سرسبز، احتمال افسردگی پس از زایمان را به طور قطع کاهش می دهد، اما نتایج همسو با تحقیقات پیشین، نشان می‌دهد فضای سبز یک موهبت برای افزایش آرامش ذهنی افراد است.

همچنین این مطالعه اشاره می کند: فعالیت بدنی در فضای سبز، خصوصا پیاده روی، اثرات مثبت فضای سبز بر سلامت روان را بیشتر می کند.

جون وو - Jun Wu - ، محقق و استاد دانشگاه کالیفرنیامی گوید: پیاده روی در فضای سبز، برای کسانی که تازه مادر شده اند، در حفظ سلامت روان و کاهش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان، بسیار مهم است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان