درد پریودی را با این منو کاهش دهید

خط سلامت: پریودی دوره ای است که اغلب زنان در این دوره درد را در قسمت های مختلفی از بدن خود تجربه می کنند. در 15 درصد موارد، درد پریودی آنقدر شدید است که برای یک یا چند روز در ماه فعالیت های حرفه ای و شخصی را مختل می کند.

درد پریودی  را با این منو کاهش دهید

پریودی یکی از دردهایی است که اغلب زنان و دختران آن را تجربه می کنند و یک سوال اساسی برای درد پریودی  دارند آیا امکان دارد درد پریودی  را تجربه نکرد؟

به گزارش خط سلامت گاهی اوقات درد پریودی ، بعد از زایمان کاهش می یابد، اما برای بسیاری از زنان این درد همچنان ادامه دارد. علاوه بر قرص های مسکن که اغلب مصرفشان توصیه نمی شود، استفاده از برخی مواد غذایی می تواند این درد را کاهش دهد.

بهترین غذاها در زمان پریودی

به طور طبیعی، خوردن غذاهایی که التهاب را در بدن کاهش می دهد، به کم کردن دردهای ماهیانه کمک می کند. این مواد غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و آجیل ها هستند. تحقیقات نشان داده است خوردن سبزیجات و داشتن الگوی غذایی گیاهی، به کاهش التهاب در بدن کمک می کند؛ به علاوه سطح بالای آنتی اکسیدان موجود در غذاهای گیاهی منجر به عملکرد مطلوب بدن می شود.

بین غذایی که می خورید و سطح استروژن بدن ارتباط وجود دارد. محصولات حیوانی و روغن های اشباع شده، سطح استروژن را در بدن افزایش می دهند. هر چه غذای مصرفی، سطح استروژن بدن را بیشتر افزایش دهد، احتمال ضخیم شدن غیر طبیعی دیواره رحم بیشتر می شود، در نتیجه سطوح بالاتری از درد ماهیانه ایجاد می شود.

علاوه بر موارد گفته شده، یک رژیم غذایی کم چرب و پر فیبر سطح استروژن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. محققان سرطان علاقه زیادی به این پدیده نشان داده اند زیرا کاهش سطح استروژن در خون به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک می کند. استروژن کمتر به معنای تحریک کمتر برای رشد سلول های سرطانی است.

رژیم غذایی در پریودی

برای کاهش درد سیکل های ماهیانه ، یک رژیم غذایی مناسب که سطح استروژن را کم می کند، انتخاب کنید و آن را ادامه دهید تا اثرات مفید آن در طول زمان آشکار شود. برخی مواد غذایی که حین پریودی لازم است مصرف کنید، عبارت است از:

غلات کامل: برنج قهوه ای، نان سبوس دار، بلغور و جو دوسر.

سبزیجات: بروکلی، اسفناج، هویج، سیب زمینی شیرین، چغندر ، کلم بروکسل.

حبوبات: لوبیا، نخود، عدس.

میوه ها: سیب، انبه، توت، پرتقال.

پریودی و مواد غذایی که باید اجتناب کرد

محصولات حیوانی: ماهی، مرغ، گوشت، تخم مرغ و محصولات لبنی.

غلات تصفیه شده: نان سفید و شیرینی .

روغن های گیاهی اشباع شده: سس های سالاد و همه روغن های پخت و پز.

غذاهای چرب: دونات، پنیر، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس سیب زمینی.

به منظور جلوگیری از دردهای ناخواسته پریودی، اجتناب از تمام محصولات حیوانی و غذاهای چرب اهمیت دارد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

 تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان