استرس را با یک فنجان ضربه فنی کنید / آخرین پیشنهاد روانشناسان را بخوانید

خط سلامت: استرس بخشی طبیعی از زندگی روزمره است؛ اما زمانی که بیش از حد طول می کشد یا خواب را تحت تاثیر قرار می دهد، باید اقداماتی برای مقابله با آن انجام داد تا از اثرات منفی استرس بر سلامت روان جلوگیری شود. یکی روش هایی که هر فرد برای کاهش استرس و رسیدن به آرامش امتحان می کند، استفاده از گیاهان آرامبخش است.

استرس را با یک فنجان ضربه فنی کنید / آخرین پیشنهاد روانشناسان را بخوانید

استرس را چگونه می توان کاهش داد ؟ اگر چه بهترین راه و موثرترین شیوه کاهش استرس مراجعه به روانشناس بالینی است اما استفاده از گیاهان به صورت مقطعی کمک کننده است.

 به گزارش خط سلامت گیاهان آرامبخش می توانند برای تجربه آرامش و کمک به کاهش استرس کمک کننده باشند، به این ترتیب می توان با چالش های زندگی روبرو شد.

استرس و گیاهان آرامبخش  

گیاهان آرامبخش طبقه ای از گیاهان هستند که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارند. برخی از گیاهان آرامبخش به آرام سازی سیستم عصبی بیش از حد تحریک شده کمک می کنند، در حالی که برخی دیگر سیستم عصبی را تقویت می کنند تا پاسخ به استرس تعدیل شود. سایر گیاهان آرامبخش  باعث خواب آلودگی می شوند که این کارکرد می تواند برای بهبود خواب شب مفید باشد، اما بهتر است از مصرف این گیاهان در طول روز اجتناب شود.

بهترین گیاهان آرامبخش 

برخی از گیاهان آرامبخش نسبت به دیگر گیاهان، فواید آرامبخشی بیشتری دارند. آسان ترین راه برای استفاده از گیاهان آرامبخش ، تهیه آن ها بصورت دمنوش است. مصرف یک دمنوش گرم می تواند استرس را تسکین دهد. در اینجا به برخی از بهترین گیاهان آرامبخش اشاره می کنیم:

بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی از خانواده نعناع است. این گیاه نشاط آور است و می تواند به بهبود خلق و خو کمک کند، بنابراین می توان آن را در طول روز برای از بین بردن احساس استرس استفاده کرد.

بابونه

بابونه یکی از رایج ترین گیاهان آرامبخش است. این گیاه قرن هاست برای تسکین تنش و درد استفاده می شود. مطالعات استفاده طولانی مدت از بابونه را برای بهبود خواب تایید کرده اند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس بیشترین توجه را به خاطر رایحه دلپذیرش به خود جلب کرده است. تحقیقات نشان داده است اسطوخودوس باعث بهبود خواب و کاهش اضطراب می شود. از اسانس اسطوخودوس برای ایجاد آرامش و کاهش تنش استفاده می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان