4 منوی صبحانه برای یک روز پر انرژی / این پیشنهاد عالی است

خط سلامت: صبحانه پرانرژی می تواند، روز شما را بسازد و اثرات منفی بی خوابی را کاهش دهد.

4 منوی صبحانه برای یک روز پر انرژی / این پیشنهاد عالی است

صبحانه سوخت شروع پر انرژی روز را فراهم می کند. زمانی که از خواب بیدار می شوید، بدن و مغز به سوخت نیاز دارند. به گزارش خط سلامت خوردن صبحانه سالم، یک راه کلیدی برای افزایش انرژی است.

صبحانه خوب حاوی چه چیزی است؟

دکتر دیوید لودویگ - David Ludwig - متخصص تغذیه بیمارستان بوستون می گوید: اگر صبحانه را از دست دهید، با کمبود انرژی مواجه می شوید و مجبورید از ذخایر انرژی بدن خود استفاده کنید؛ از طرفی مزایای صبحانه سالم و انرژی بخش می تواند تمام روز باقی بماند. در وعده صبحانه سعی کنید طیف وسیعی از موادغذایی مفید نظیر سبزیجات، نان سبوس دار و پروتئین را قرار دهید تا شاهد معجزه این وعده طلایی باشید.

4 صبحانه انرژی‌بخش

اگر به دنبال یک صبحانه انرژی بخش هستید، در اینجا برخی دستورالعمل هایی وجود دارد که کمک می کند بتوانید به بهترین شکل روز خود را شروع کنید.

غلات کامل

برای داشتن یک صبحانه انرژی بخش، نان های پر فیبر و غلات کامل را فراموش نکنید. نان های پر فیبر و غلات کامل  به حفظ قند خون در سطح نرمال کمک می کنند و از افت انرژی در اواسط صبح جلوگیری می کنند. غلات سبوس دار، دانه های سبوس دار و جو دوسر معمولاً سالم ترین گزینه ها هستند.

پروتئین

برای اینکه صبحانه انرژی بخشی داشته باشید حتما پروتئین را به این وعده غذایی اضافه کنید. برای تامین پروتئین ماست انتخاب خوبی است. ماست یونانی نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتری دارد؛ همچنین تخم مرغ حداکثر یک عدد در روز  مناسب است. اگرچه زرده کلسترول بالایی دارد، اما تخم مرغ دارای پروتئین، ویتامین و سایر مواد مغذی است. همچنین می‌توان موادغذایی که دارای چربی‌های سالم هستند، مانند آجیل را به صبحانه گنجاند.

جو دوسر

یک صبحانه با جو دوسر درست کنید، به این ترتیب می توان از یک صبحانه سالم و انرژی بخش لذت برد. به یاد داشته باشید بسیاری از غذاهای سنتی مانند کله پاچه، روز شما را با کربوهیدرات ها و چربی های اشباع شده سرشار می کنند؛ از طرفی، صبحانه‌ فست‌فودی معمولاً فیبر بسیار کمی دارند.

اسموتی 

میوه، آب میوه، ماست، جوانه گندم را با هم ترکیب کنید، در صورت تمایل می توان کمی یخ اضافه کرد و صبحانه ای با طراوت و انرژی بخش داشت.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان