گیاهی برای کاهش استرس

خط سلامت: گیاه بامبو به عنوان یک ابزار کمکی است که در کاهش استرس موثر بوده و به آرامش و افزایش نشاط کمک می کند، مورد توجه فراوان قرار گرفته است.

گیاهی برای کاهش استرس

 در سال های اخیر گیاه بامبو که در کاهش استرس موثر بود به دلیل ظاهر زیبا و منحصر به فرد و رشد سریع، شناخته شده ترین و محبوب ترین گیاه در طراحی چشم اندازهای طبیعی در منازل و ادارات است.

تاثیر بامبو بر که کاهش استرس

به گزارش خط سلامت امروزه با توجه به اینکه افراد زمان زیادی را صرف بازی های رایانه ای یا استفاده از تلفن همراه می کنند، نمی توانند مانند نسل های قبل از بودن در طبیعت لذت ببرند. ایجاد یک باغچه کوچک، با انواعی از گل های دلخواه تا حدودی می تواند جایگزین یک فضای سبز طبیعی باشد. اثرات گل و گیاه طبیعی در مکان های استرس زا مانند خانه های سالمندان و بیمارستان ها مورد تایید قرار گرفته است. تماس انسان با گیاهان مختلف از جمله گیاه بامبو یک استراتژی موثر و ساده برای بهبود نشاط و کاهش استرس است.

گیاه بامبو و افزایش آرامش

یک مطالعه در رابطه با تاثیر نگهداری گیاه بامبو بر آرامش روانی و جسمی، نشان داد نگهداری و تماشای روزانه گیاه بامبو منجر به کاهش اضطراب و خصوصا کاهش فشار خون می شود.

این نتایج مشابه یافته های مطالعات قبلی است که در آن بیمارانی که در معرض صحنه های جنگلی قرار گرفتند فشار خون کاهش یافته را نشان می دادند. طبق یک مطالعه پس از 3 دقیقه تماشای گیاه بامبو، تنیدگی عضلانی تا حدودی کاهش پیدا می کند.

یافته ها نشان می دهد تحریک بصری با گیاه بامبو، آرامش روانی و جسمی را به بزرگسالان القا می کند. در طول تماشای گیاه بامبو، افزایش فعالیت موج آلفا و موج بتا در مغز مشاهده می شود که به معنای بهبود آرامش و توجه است. به عبارت دیگر، مشاهده بامبو، نگرش مثبت و عملکرد مغز را تقویت می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان