این 3 راه شما را در دسته افراد باهوش قرار می دهد! / فقط امتحان کنید

خط سلامت: تمرکز بالا عاملی است که به خوبی می تواند موفقیت در کار را پیش بینی کند. تمرکز به این معنا است که فرد بتواند توجه خود را کنترل کند، به گونه ای که محرک های محیطی مانند سرو صدای محیط مانع کار او نشود.

این 3 راه شما را در دسته افراد باهوش قرار می دهد! / فقط امتحان کنید

به گزارش خط سلامت تمرکز پایین باعث کاهش سرعت انجام کارها می شود. فرد به تجربه یاد می گیرد چیزی به نام مدیریت زمان وجود ندارد؛ در نتیجه احساس درماندگی می کند.

راه هایی برای بهبود تمرکز

تمرکز بالا باعث می شود کارها با کیفیت بیشتری انجام شود. در دنیای امروز اگرچه محرک های مختلف باعث کاهش تمرکز انسان می شود، راه کارهای مختلفی برای افزایش تمرکز وجود دارد. برخی از این راه کارها عبارتند از:

محدود کردن زمان و تمرکز

برای افزایش تمرکز ، هنگام انجام کارهای مختلف زمان تعیین کنید، مثلا برای خواندن یک فصل کتاب درسی بازه زمانی مشخص کنید و سعی کنید به آن متعهد باشید.

مراقبه و تمرکز

آرامش ذهن و افزایش تمرکز ، ارمغان مراقبه برای شما است. موسیقی آرامبخش گوش کنید و در همین حین عضلات خود را کاملا شل کنید. چند بار نفس عمیق بکشید تا خون سرشار از اکسیژن به بافت های بدنتان برسد. به یاد داشته باشید مراقبه روزانه برای برخی افراد سخت به نظر می رسد، با تصویر سازی ذهنی، و متمرکز شدن روی تنفس می توانید مراقبه را تسهیل کنید.

ورزش و تمرکز

ورزش منجر به افزایش عملکرد شناختی و تمرکز بیشتر می شود. بهتر است ورزش مداوم و سبک باشد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان