3 غذایی که افسردگی را بیشتر می کند

خط سلامت: اگر افسردگی دارید، دانستن اینکه چه چیزی نباید بخورید، در کنار دیگر درمان ها مهم است.

3 غذایی که افسردگی را بیشتر می کند

به گزارش بسیاری ازغذاها همان غذاهایی هستند که افراد معمولاً درهنگام داشتن یک روز سخت به سراغ شان می روند. البته، بیشتر موارد در حد اعتدال آسیبی نمی‌رساند، اما آگاهی از تأثیرات منفی برخی غذاها بر سلامت روان می‌تواند در انتخاب بهتر مواد غذایی کمک کند.

قند

غذاها و نوشیدنی های شیرین برای بدن مفید نیستند. چیزی که ممکن است متوجه نشوید این است که شکربه طور قابل توجهی بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد.

ممکن است تعجب کنید که چگونه بسیاری از غذاها به عنوان "سالم" تلقی می شوند، اما حاوی مقادیر فوق العاده ای از قند اضافه شده هستند.متعادل نگه داشتن سطح قند خون در طول روز به تعادل خلق و خوی کمک می کند.

غلات تصفیه شده

درست مانند شکر، با غذاهای فرآوری شده احاطه شده ایم که در تهیه آن از غلات تصفیه شده استفاده می کنند. اصطلاح "تصفیه شده" به اشکالی از قندها و نشاسته ها اشاره دارد که در طبیعت وجود ندارند. دکتر جورجیا اد، روانپزشک و متخصص تغذیه می گوید: بسیاری از غذاهایی که ما برای راحتی به دنبال آن هستیم، همان چیزهایی هستند که خلق و خوی شما را مختل کنند. غذاهایی مانند برنج سفید، پاستا، کراکر، نان، چیپس مملو از کربوهیدرات های تصفیه شده هستند که ارزش غذایی کمی دارند.

رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات تصفیه شده، سطح قند خون را در طول روز بالا می برد و منجر به خستگی می شود.

الکل

اگر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنید، محدود کردن الکل به نفع شماست. الکل عامل افسردگی است و می تواند منجر به اختلال در قضاوت و زمان واکنش شود. بسیاری از نوشیدنی‌های الکلی خلق و خوی شما را خراب می کنند و باعث تغییر در سطح قند خون می شوند.

دکتر اد معتقد است: الکل هیچ یک از مشکلات سلامتی را حل نمی کند، زیرا هیچ مشکلی برای سلامتی ناشی از کمبود الکل نیست. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان