9 بلایی که استرس طولانی سرتان می آورد

خط سلامت: استرس مزمن می تواند بر رفتار ما تأثیر بگذارد و منجر به مشکلاتی مانند افسردگی، کاهش علاقه به چیزهایی شود که قبلاً برای ما لذت به همراه داشت.

9 بلایی که استرس طولانی سرتان می آورد

به گزارش خط سلامت اکنون دانشمندان شواهدی در دست دارند که نشان می دهد گروهی از نورون ها در قسمت کمانی شکل مغز پس از قرار گرفتن در معرض استرس مزمن بیش فعال می شوند که موجب این نوع مشکلات رفتاری می‌شود و زمانی که دانشمندان فعالیت این نورون ها را کاهش می‌دهند، استرس مزمن کاهش می‌ یابد.

شاخص های افسردگی

هنگامی که آنها مستقیماً نورون‌ها را فعال می‌کردند، به جای اینکه اجازه دهند استرس باعث افزایش شلیک آن‌ها شود، منجر به ناتوانی آشکار در احساس لذت و ناامیدی که عامل افسردگی است، شد. در انسان، شاخص های افسردگی شامل عدم تعامل در رابطه با دوستان و از دست دادن میل جنسی است.

نتایج نشان می‌دهد این نورون‌ها برای افزایش حساسیت به استرس«هم لازم و هم کافی» هستند و افزایش شلیک آن‌ها محرک تغییرات رفتاری ناشی از افسردگی است.

استرس مزمن

استرس مزمن بر تمام سیستم های بدن تأثیر می گذارد. حتی عضلات منقبض می شوند تا از آسیب و درد محافظت کنند. استرس می تواند باعث تنگی نفس شود، به ویژه در کسانی که از قبل مشکلات تنفسی مانند آسم دارند. در درازمدت، می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون، حمله قلبی و سکته را افزایش دهد، حتی باکتری‌های خوب روده را که به هضم غذا کمک می‌کنند، تغییر دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان