بی خوابی را با این شیوه ساده و مجانی درمان کنید

خط سلامت: درمان‌ بی خوابی به صورت خانگی و طبیعی، روش‌های طبیعی هستند که به خواب بهتر کمک می کنند. درمان‌های طبیعی که شامل مکمل‌های بدون نسخه هستند کمک می‌کنند سریع‌تر بخوابید یا در طول شب بیدار نشوید.

بی خوابی را با این شیوه ساده و مجانی درمان کنید

به گزارش خط سلامت افراد معمولا مکمل‌های طبیعی خواب را ترجیح می‌دهند، زیرا این مکمل‌ها نسبت به داروهای شیمیایی خواب عوارض جانبی کمتری دارند. آنها همچنین برای افرادی که محصولات طبیعی را ترجیح می دهند یا نگران پتانسیل اعتیادآور داروهای شیمیایی خواب هستند، اطمینان بخش تر است.

بهترین درمان های طبیعی برای بی خوابی

مجموعه ای از مکمل‌های طبیعی خواب برای بی خوابی در دسترس است اما یافتن مؤثرترین درمان‌های طبیعی بی خوابی دشوار است. آگاهی از اثرات بالقوه و عوارض جانبی مکمل‌های طبیعی خواب ، می‌تواند تصمیم‌گیری برای اینکه کدام یک از داروهای طبیعی بی خوابی بهتر است را آسان‌تر کند.

بی خوابی و ملاتونین سالم

نور آفتاب ممکن است شما را مجبور به بیدار شدن در صبح کند، اما برای کمک به خواب آرام در شب نیز ضروری است. به این دلیل که بدن به نور طبیعی متکی است تا بفهمد ساعت چند است و تعیین کندزمان ترشح هورمون‌های انرژی‌زا شده است یا خیر یا زمان ترشح هورمون‌هایی مانند ملاتونین که باعث آرامش و خواب‌ آلودگی می‌شوند، فرا رسیده است؟

به عبارت دیگر نور روز به ساعت طبیعی بدن کمک می کند که توسط چرخه 24 ساعته روز و شب دیکته می شود تا بداند چه زمانی احساس بیداری و چه زمانی احساس خستگی کنید. هنگامی که غده صنوبری ما توسط نور، به ویژه نور خورشید تحریک می شود، سیگنال هایی می فرستد و هورمون های تحریک کننده بیداری را آزاد می کند. هنگامی که هیپوتالاموس - غده ای که مسئول تنظیم خواب و سطح انرژی است - تغییری در نور را حس می کند، به بدن می گوید تولید هورمون خواب ، ملاتونین را افزایش یا کاهش دهد. در طول روز، به دلیل اینکه ملاتونین زیادی تولید نمی کنید، احساس انرژی و هوشیاری می کنید.در شب، شما ملاتونین بیشتری تولید می کنید، بنابراین احساس خواب آلودگی دارید.

بی خوابی و بمباران نور

یکی از راه‌هایی که می‌توانید همه چیز را طبق برنامه نگه دارید این است که به محض بیرون آمدن از رختخواب، بدن خود را در معرض نور قرار دهید تا پیام زمان بیدار شدن را به بدن بفرستد . پرده ها را باز و ورزش کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان