درد روانی تجاوز جنسی دردناک تر از درد قربانیان جنگ است / روانشناسان از سیاهی های روانی در تجاوز جنسی می گویند

تفاوت های قابل توجهی در بروز اختلال استرس پس از سانحه در میان کهنه سربازان جنگی و قربانیان تجاوز جنسی وجود دارد. پژوهشگران استدلال می کنند تحقیقات بیشتری برای بررسی اختلال استرس پس از سانحه PTSD در میان قربانیان تجاوز جنسی نیاز است.

درد روانی تجاوز جنسی دردناک تر از درد قربانیان جنگ است / روانشناسان از سیاهی های روانی در تجاوز جنسی می گویند

علائم اختلال استرس پس از سانحه

به گزارش خبرنگار خط سلامت علائم رایج PTSD شامل خاطرات یا رویاهای مکرر از رویداد آسیب زا و واکنش های تجزیه ای است که به عنوان "فلاش بک" نیز شناخته می شوند. جسیکا آنزالون و همکارانش به بررسی تفاوت‌ها در درد مزمن و تغییرات در عملکرد سیستم ایمنی در میان کهنه‌سربازان جنگ و قربانیان تجاوز جنسی که همگی مبتلا به PTSD هستند، پرداختند.

تجاوز جنسی

از آنجا که اطلاعات کمی در مورد زنانی که PTSD را در نتیجه تجاوز جنسی تجربه می‌کنند، وجود دارد، محققان باید بر آنچه از تحقیقات فراوان‌تر در مورد PTSD در جانبازان جنگی شناخته شده است تکیه کنند، اما محققان نوشتند که این یافته ها به طور جهانی قابل انتقال نیستند.

با بررسی تعداد کل مطالعات منتشر شده قبل از مارس 2019، آنها بیش از 1100 مقاله تحقیقاتی مرتبط با PTSD در میان جانبازان یافتند اما فقط کمی بیش از 100 مقاله مرتبط با PTSD در میان قربانیان تجاوز جنسی. مطالعات مربوط به PTSD در میان جانبازان بیشتر شامل افراد مرد بود، در حالی که مطالعات در مورد PTSD در میان تجاوز جنسی بیشتر شامل افراد زن بود.

تفاوت در درد

نتایج تجزیه و تحلیل آنها نشان می دهد درد مزمن بیشتر با جانبازان جنگ مرتبط بود تا با قربانیان تجاوز جنسی. حدود 50 درصد از جانبازانی که درد مزمن را تجربه کردند، مرد بودند.

محققان استدلال می کنند قربانیان تجاوز جنسی درد متفاوتی را نسبت به قربانیان جنگ تجربه می کنند و قربانیان تجاوز جنسی احتمالاً درد لگن، شکم، سینه و ناحیه تناسلی را تجربه می کنند. همانطور که در برخی از مقالات بررسی شده نشان داده شده است کهنه سربازان هر دو جنس بیشتر احتمال دارد که آرتریت و کمردرد را تجربه کنند.

آنها همچنین دریافتند که قربانیان تجاوز جنسی در کودکی که اکنون با PTSD دست و پنجه نرم می‌کنند، تمایل به ایجاد اجبار جنسی داشتند. نویسندگان استدلال می‌کنند که این اجبارهای جنسی ممکن است نتیجه تمایل قربانی به درک و کنترل موقعیتی باشد که در کودکی کنترل آن را نداشت. اجبارهای جنسی توسط قربانیان تجاوز جنسی مبتلا به PTSD بیشتر از جانبازان جنگی مبتلا به PTSD گزارش شده است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان