هنگام کار و مطالعه موسیقی گوش دهیم ؟ / یافته جدید روانشناسان

خط سلامت : چه در حین رانندگی، چه در باشگاه، چه در خانه یا حتی در محل کار، اغلب در حالی که مشغول انجام کار دیگری هستیم، موسیقی پخش می شود.

هنگام کار و مطالعه موسیقی گوش دهیم ؟ / یافته جدید روانشناسان

به گزارش خط سلامت تحقیقات در مورد اینکه موسیقی دقیقاً چگونه بر رفتار، احساسات و فرآیندهای شناختی ما تأثیر می گذارد، یافته های متفاوتی را ارائه کرده است.

موسیقی روی متن کار

شرکت کنندگان یک سری کار را سه بار انجام دادند: در سکوت، و در حین گوش دادن به قطعه کلاسیک و سازهای تند، وجود موسیقی - در مقابل سکوت - بر عملکرد همه کارها تأثیر گذاشت. شرکت کنندگان را به تصمیم گیری سریع تر و همچنین کمتر دقیق تر سوق داد.

جالب اینجاست که ساز تمپو هیچ تاثیری روی این موضوع نداشت. چه آهنگ سریع باشد چه کند، این تاثیر یکسان بود. برخی از مطالعات قبلی نشان داده‌اند که چون سرعت سریع‌تر برانگیختگی فیزیولوژیکی را افزایش می‌دهد، به ما نیز «سرعت» می‌بخشد و پاسخ‌های ما را تسریع می‌کند. شرکت کنندگان در این مطالعه گزارش کردند که هنگام گوش دادن به نسخه سریع در مقابل آهسته، برانگیختگی فیزیولوژیکی بیشتری داشتند.

آیا همه موسیقی ها این کار را انجام می دهند؟

محققان تنها از یک قطعه استفاده کردند، بنابراین نمی توان از این مطالعه فهمید که سبک دیگر قطعات این نتیجه را ارائه دهد. ممکن استبرخی از انواع موسیقی یک حالت عاطفی خفیف منفی ایجاد کند و انواع دیگر موسیقی ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشند و همچنین ویژگی فردی افراد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

گاهی موسیقی پس‌زمینه تأثیر منفی بر تصمیم‌گیری‌های مختلف از جمله رانندگی و… دارد، به همین دلیل امکان تعمیم آن وجود ندارد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان