چرا باید موبایل را در حالت پرواز قرار دهید!

خط سلامت: چک کردن دائم و متوالی موبایل و گوشی همراه سطح استرس را افزایش می دهد.

چرا باید موبایل را در حالت پرواز قرار دهید!

چک کردن مداوم تلفن همراه را متوقف کنید. انجمن روانشناسی امریکا (APA)، ضمن دادن این هشدار می گوید چک کردن مداوم گوشی هوشمند با استرس ارتباط دارد.

به گزارش خط سلامت فناوری و استفاده از رسانه های اجتماعی بر سطح استرس، شادی و رفاه انسان تأثیر می گذارد. بسیاری از ما اغلب اوقات تلفن‌های خود را چک می‌کنیم که این کار با سطوح بالاتر استرس مرتبط است.

تلفن همراه و چک کردن مداوم آن

در حالی که این یک پدیده نسبتاً جدید است، افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی و اینترنت باعث شده است که بسیاری از افراد تلفن های خود را برای پیامک، ایمیل و پست های اجتماعی چک کنند. چیزی که زمانی شاید راهی برای گذراندن زمان در صف انتظار یا راهی برای حفظ شرایط اضطراری در محل کار بود، اکنون به یک رفتار عادی تبدیل شده است.

ارتباط چک کردن مداوم گوشی با استرس

تقریباً یک نفر از هر پنج (18٪) گزارش می دهد استفاده از فناوری منبع بسیار مهمی از استرس است و همچنین کسانی که دائماً تلفن های خود را چک می کنند، احتمال بیشتری دارد که فناوری برای آن ها تا حدودی یا به طور قابل توجهی استرس زا باشد.

بحث‌های سیاسی و فرهنگی:

بیش از دو پنجم چک‌کننده‌های مکرر تلفن (42%) گزارش می‌دهند بحث‌های سیاسی و اختلافات فرهنگی در رسانه‌های اجتماعی باعث استرس آنها می‌شود، درگیر شدن در یک محیط پر از تعارض بیشتر منجر به استرس می شود.

تأثیرات بر سلامت:

استرس باعث می شود فرد مدیریت ضعیف در برابر حفظ سلامت روان داشته باشد. این نگرانی معتبر است، زیرا مشخص شده است که مقایسه اجتماعی رسانه های اجتماعی با کاهش شادی و رفاه و همچنین افزایش سطح استرس مرتبط است و استرس  به شکل های گوناگون بر سلامتی تأثیر می گذارد.

احساس عدم ارتباط:

کسانی که بیشتر رسانه های اجتماعی را بررسی می کنند، کمترین ارتباط را احساس می کنند. 44 درصد از چک‌کننده‌های ثابت گزارش می‌دهند حتی زمانی که آن‌ها با خانواده هم هستند، در حال چک کردن مداوم گوشی اند و از خانواده و دوستان خود جدا شده‌اند.

آنها این احساس را نتیجه فناوری می دانند و می گویند به دلیل در دسترس بودن رسانه‌های اجتماعی، کمتر با دوستان یا خانواده خود ملاقات می‌کنند. این تنهایی می تواند بر سلامتی و شادی تأثیر بگذارد، زیرا تنهایی خطرات خاص خود را دارد و حتی می تواند مسری باشد.

مدیریت چک کردن مداوم گوشی :

دسترسی را محدود کنید

همچنین به دیگران یاد دهید انتظار نداشته باشند دائما در دسترس باشید. این مرز کوچک ممکن است در زمان‌های دیگر و به روش‌های دیگر قطع ارتباط را آسان‌تر کند.

حالت پرواز

قرار دادن تلفن در "حالت پرواز" و چک کردن آن فقط یک بار در ساعت راه خوبی برای بی صدا نگه داشتن اعلان ها است.

بخواهید تماس بگیرند

با اعلام اینکه دوست دارید وقتی با مردم هستید کمتر تلفن خود را چک کنید، کمک بگیرید. حتی می‌توانید با دیگران قرار بگذارید که وقتی با هم هستید هیچ‌کدام از تلفن‌ استفاده نکنید.

این کار می تواند کمک کند تا با کسانی که با آنها هستید ارتباط برقرار کنید و آن را به یک نوع بازی تبدیل کنید، نه کاری که به تنهایی انجام می دهید.

برنامه‌های اضافی را حذف کنید

اگر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی اضافی را روی تلفن خود حذف کنید، وقت کمتری برای چک کردن موارد مختلف صرف می کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان