پورنوگرافی دنیای سیاهی که فکرش را نمی کنید

از زمان دستیابی به فضای مجازی و  اینترنت،  پورنوگرافی در زندگی انسان ها بصورت چشمگیری در حال افزایش است. نورون های آینه ای که هنگام فعالیت جنسی فعال می شوند هنگام تماشای فعالیت جنسی دیگران نیز فعال می شوند ، چیزی که موجب رغبت به دنبال کردن پورنوگرافی می شود.  66 درصد مردان و 41 درصد از زنان در آمریکا پورنوگرافی را مشاهده می کنند.

پورنوگرافی دنیای سیاهی که فکرش را نمی کنید

خشونت و پورن

به گزارش خبرنگار خط سلامت خشونت یک موضوع رایج در محتوای پورنوگرافی است. در محتوای پرنوگرافی، خشونت لحظه به لحظه در حال افزایش است. در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم که کدام ساختار مغز تحت تاثیر خشونت پورنوگرافی قرار می گیرد.

تقلید خشونت

نورون‌های آینه‌ای در سال 1990 در میمون‌ها کشف شدند، محققان دریافتند نورون‌های ناحیه ای از مغز میمون‌ها، هنگام تماشای در دست گرفتن بادام زمینی توسط محققان،فعال می‌شوند. نکته جالب توجه در این پژوهش این بود؛ هنگامی که میمون‌ها بادام زمینی را گرفتند، همان نورون‌هایی فعال می شد که وقتی آنها گرفتن بادام‌زمینی توسط شخص دیگری را تماشا می‌کردند. تحقیقات وجود نورون های آینه ای در انسان را نشان داده است. وجود نورون‌های آینه‌ای در مغز انسان نشان می‌دهد که مناطقی از مغز که هنگام تماشای پورنوگرافی فعال می شوند، همان نورون هایی هستند که هنگام انجام رابطه جنسی فعال می شوند. مارکو ایاکوبونی، پروفسور روانپزشکی که نورون‌های آینه‌ای را مطالعه می‌کند، اعلام کرد نورون های آیینه ای در شکل گیری رفتارهای خشونت‌ آمیز نقش دارد، چرا که در رفتار های تقلیدی دیگر این نورون ها فعال می شود.

اعتیاد به پورن

دوپامین توضیحی برای اعتیاد به پورنوگرافی باشد. دوپامین یک انتقال دهنده عصبی است که در سیستم های پاداش مغز نقش دارد و ترشح آن منجر به احساس خوب می شود. هرچیز لذت بخش، منجر به ترشح دوپامین می شود و سطوح بالای دوپامین در انواع اعتیاد دیده می شود. سطوح بالای دوپامین موجود در مغز هنگام تماشای پورنوگرافی ، توضیحی برای اعتیاد آور بودن پرنوگرافی است.

مغز های مبتلا به پورن

پورنوگرافی موضوعی پیچیده و بحث برانگیز است. به دلیل برچسب های اخلاقی و اجتماعی پیرامون پورنوگرافی، تحقیقات محدودی انجام شده است ولی نتایج این تحقیقات همچنان با ارزش است و به شناسایی ساختارهای مغز که تحت تاثیر پورنوگرافی قرار می گیرد کمک می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان