در برابر شریک زندگی عصبانی چه کنیم؟

خط سلامت: به هیچ وجه با کسی که عصبانیت او از کنترل خارج شده است رابطه برقرار نکنید و از او کمک نگیرید.

در برابر شریک زندگی عصبانی چه کنیم؟

به گزارش خط سلامت دانشمندان می گویند زمینه ساز خشم ترومای حل نشده ای است که اغلب به دوران کودکی بازمی گردد. این به معنای آن نیست که همواره ناچار هستید در برابر خشم افراد در موضع سکوت قرار گرفته و تحمل کنید.

آنچه ضروری است به یاد داشته باشید این است که به طور معمول خشم در وهله اول وقتی به وجود می آید که فرد احساس می کند توسط خانواده اش مورد حمله یا غفلت قرار گرفته است و انفجار بعدی در واقع با یک دفاع محوری در برابر چنین سوء استفاده ای ظاهر می شود که باعث احساس بی احترامی و بی اعتنایی می شود و حس می کند به اندازه کافی خوب نیست.

به همین دلیل گاهی افراد عصبانی نسبت به دیگران سخت می گیرند یا برعکس تمایل قابل توجهی برای به تعویق انداختن یا اجتناب از افراد یا پروژه ها پیدا می کنند به دلیل اینکه ترس و واهمه از شکست و "شرمساری مجدد" دارند. هرچه فرد جوان تر و کم تجربه تر باشد به احتمال بیشتری یک وضعیت نامطلوب را به عنوان یک مساله آسیب زا تجربه خواهد کرد. چرا؟ به این دلیل که او از منابع کافی عاطفی و شناختی برای پردازش مسئله برخوردار نیست. فقدان دانش و اعتماد به نفس لازم توانایی عملکرد را کم می کند.

به طور کلی قوی ترین دفاع ما، دفاع خشم است که با احساس اضطراب ، احساس گناه یا شرم در برابر کسانی که ناخواسته آن را تحریک کرده اند، ابراز می کنیم. متأسفانه، خشم در روابط بیشتر از فایده رساندن آسیب می رساند. نباید اظهار خشمگینانه را کاملاً بد یا بدخواهانه ارزیابی کرد. با این حال، از نظر محافظت از فرد یک دفاع فوری است. خشم فرد مرتکب را قادر می سازد از احساس ضعف ، نقص یا درماندگی در خود جلوگیری کند.

نکته کلیدی این است که افراد خشمگین به طور خودکار و به شکل افراطی عمل می کنند.

از دیدگاه جهانی ، پیتر لوین نتیجه گرفت "بیشترین خشونتی که بشریت را آزار می دهد نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم یک ضربه غیرقابل حل است که در تلاش های مکرر ناموفق انجام می شود تا حس توانمند سازی دوباره برقرار شود.

آخرین نکته در سطح اخلاقی ، این است که خشم را می توان به عنوان عاطفه اخلاقی درک کرد و مکمل دیدگاه لوین، دیدگاه جیمز گیلیگان است که در کتابش خشونت اشاره می کند که "تلاش برای دستیابی و حفظ عدالت یا لغو یا جلوگیری از بی عدالتی،تنها و تنها علت خشونت است." برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان