روانشناسی شخصیت / تفسیر ویژگی های شخصیت از روی خالکوبی + 5 راز روانی

خط سلامت: تحقیقات نشان می‌دهد خالکوبی بدن تفسیر های منحصر به‌ فرد و شخصی ما را منتقل می‌کند.

روانشناسی شخصیت / تفسیر ویژگی های شخصیت از روی خالکوبی + 5 راز روانی

خالکوبی مانند یک کتاب است که می توان آن را خواند، تجزیه و تحلیل کرد و برای معنای عمیق تر تفسیر کرد. این تصاویر روی پوست از یکپارچگی بدن و ذهن صحبت می کنند.

به گزارش خط سلامت آیا خالکوبی می تواند نشان دهد یک شخص کیست؟ این سوال اصلی مطالعه ای بود که توسط محققان فرانسوا ناود و لوزل ناود انجام شد. برای بررسی این تحقیق، محققین 10 شرکت کننده را در محدوده سنی 20 تا 27 سال که بین یک تا 9 خالکوبی داشتند، انتخاب کردند. هفت شرکت کننده زن و سه نفر مرد بودند.

پژوهشگران چه چیزی یافتند؟

 تجزیه و تحلیل ها پنج موضوع کلی را نشان داد که در زیر خلاصه می شود.

کاوش و بیان خود منحصر به فرد

اکثر شرکت کنندگان احساس می کردند که خالکوبی آنها نمایانگر هویت آنها است و بسیار شخصی است. یکی از شرکت‌کنندگان خاطرنشان کرد: «احساس می‌کنم خالکوبی‌ام به نوعی بیانگر آنچه از سر گذرانده‌ام، بیانگر زندگی من است. می‌توانم ببینم این کلمات چگونه مرا تعریف می‌کنند.»

وابستگی

تعلق به خانواده همه شرکت کنندگان در روایت خود به خانواده اشاره کردند. آنها خانواده اصلی خود و تأثیر عمیقی که اعضای خانواده شان در داستان زندگی آنها داشتند، تجلیل کردند. خالکوبی نماد تعلق و ارتباط با خانواده های گسترده تر در جامعه بود. برای مثال، دو شرکت‌کننده با خالکوبی نقطه ویرگول احساس کردند که این خالکوبی آن‌ها را به جامعه‌ای از افراد مرتبط می‌کند که با چالش‌های سلامت روان، از جمله افسردگی و افکار خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنند . یکی از شرکت‌کنندگان خاطرنشان کرد: «می‌خواهم با افرادی که هنوز با افکار خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنند و با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنند، همبستگی کنم.»

یادآوری

یادآوری وقایعی که روایت را شکل داده است. خالکوبی همچنین درباره فصل‌ها یا رویدادهای مهمی در زندگی شرکت‌کنندگان صحبت می‌کرد، که احساس می‌کردند بر رشد و توسعه آنها تأثیر گذاشته است.

-[هربار] که به خالکوبی‌ام نگاه می‌کنم، واقعاً یادآوری می‌کنم که نویسنده آن من هستم و داستان من هنوز تمام نشده است.

پشتکار

زنده ماندن در زمان های سخت. خالکوبی های شرکت کنندگان همچنین نشان دهنده رویدادهای تغییر دهنده زندگی بود. برخی دریافتند انجام خالکوبی به بهبود و پایان دادن به فصل های دشوار کمک می کند. 

دیدگاه های متضاد

پر کردن شکاف نسلی خالکوبی به طور فزاینده ای در حال گسترش و پذیرش است، به ویژه در بین نسل های جوان. با این حال، برای نسل های قدیمی تر، ننگ هنوز محو نشده است. شرکت کنندگان خاطرنشان کردند با این حال، همه چیز در حال تغییر است و زمینه های خاصی برای خالکوبی بازتر می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان