ناامیدی شما را به این بن بست نزدیک می کند

خط سلامت: چگونه خلاقیت با وجود ناامیدی ممکن است؟

ناامیدی شما را به این بن بست نزدیک می کند

به گزارش خط سلامت افراد می توانند با پذیرش ناامیدی و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای الهام بخشیدن به روش ها و ایده های جدید، پتانسیل خلاقانه و خلاقیت خود را افزایش دهند.

ناامیدی و خلاقیت

به منظور تکمیل یک کار یا رسیدن به یک هدف، انسان ها می توانند با استفاده از مهارت ذهنی که به عنوان بازداری پاسخ، شناخته می شود؛ واکنش های خودکار یا از پیش قوی خود را مسدود کنند. این مستلزم عمل به شیوه‌ای کنترل‌شده‌تر و آگاهانه‌تر در مقابل پاسخ دادن به انگیزه‌ها، تمایلات یا عادات است.

بازداری پاسخ با رفتارهایی مانند: خودداری از چک کردن تلفن در طول جلسه یا خودداری از پاسخ دادن با صدای بلند به یک سوال در کلاس بدون اینکه از او پرسیده شود مشخص می شود که کاهش خلاقیت را در پی دارد.

ناامیدی و تفکر خلاقانه

تفکر خلاقانه می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر احساسات باشد. اگرچه مطالعات قبلی تأثیرات حالات عاطفی بر خلاقیت را برجسته ‌کرده اند، اما تعاملات بین حالت‌های عاطفی خاص، عاطفی و بازداری پاسخ همچنان مبهم است.

مطالعات اخیر درک فرد از مکانیسم‌های متمایز حالات عاطفی خاص در تفکر خلاق و پاسخ‌های مرتبط در زمینه بازداری پاسخ را گسترش می‌دهد.

ناامیدی و خستگی

تفکر خلاقانه می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر احساسات باشد. داده‌ها نشان داد مهار پاسخ، تأثیر عاطفه منفی و خستگی در واقع برانگیختگی روان‌فیزیولوژیکی را بر تفکر واگرا افزایش می‌دهد. افراد می توانند با پذیرش عصبانیت و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای الهام بخشیدن به ایده ها و روش های تازه، پتانسیل خلاق خود را باز کنند و به سطح بالا و جدیدی از موفقیت برسند. این فرض می تواند به پیامدهای جالبی برای کاربرد یافته های بالقوه مبتنی بر استراتژی در عمل منجر شود، مانند آموزش، صنعت و سیاست، به ویژه زمانی که خلاقیت و نوآوری ضروری است. با این وجود، وظایف خلاقیت به ندرت به طور سیستماتیک مقایسه می شوند، بنابراین، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

کاتالیزور قوی خلاقیت

در حالی که تجربه نارضایتی می تواند ناامید کننده باشد، می تواند یک کاتالیزور قوی برای اختراع و خلاقیت باشد. خلیل گفت: به طور خلاصه، ما باید با پیامدهای ناخوشایندی مواجه شویم، اما اگر آنها را به گونه ‌ای دیگر مدیریت کنیم و آنها را به انگیزه‌ای برای پایداری خود تبدیل کنیم، ممکن است پتانسیل خلاقیت خود را آزاد کنیم. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان