3 نوع موسیقی مناسب خواب و مطالعه است / با این مطلب هم خوب یاد می گیرید هم خواب می روید!

خط سلامت: موسیقی هنگام خواب و موسیقی برای مطالعه شباهت های شگفت انگیزی دارند.

3 نوع موسیقی مناسب خواب و مطالعه است / با این مطلب هم خوب یاد می گیرید هم خواب می روید!

به گزارش خط سلامت یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد از کدام نوع موسیقی برای کمک به شنوندگان برای تمرکز حین مطالعه و به خواب رفتن استفاده می‌شود.

هنگام مطالعه از چه نوع موسیقی استفاده می کنید؟

از چه نوع موسیقی برای به خواب رفتن در شب استفاده می کنید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا انواع خاصی از موسیقی را انتخاب می کنید؟ به نظر می رسد موسیقی مورد استفاده برای هر دو این موقعیت ها در واقع تقریباً مشابه است.

طبق مطالعه اخیر موسیقی هایی که افراد هنگام مطالعه و خواب به آن گوش می دهند شباهت بیشتری نسبت به انواع دیگر موسیقی به طور کلی دارند.

محققان از تحلیل کیفی و کمی برای مقایسه این دو نوع موسیقی بر اساس آهنگ‌ها، ژانرها و ویژگی‌های صوتی استفاده کردند.

این مطالعه نشان داد افراد از انواع مشابه موسیقی برای همراهی با این وظایف استفاده می کنند.

دو شباهت عجیب

ربکا جین اسکارات، می‌گوید: موسیقی مورد استفاده برای مطالعه و موسیقی مورد استفاده برای خواب دارای ویژگی های بسیاری از نظر آهنگ ها، ژانرها و ویژگی های صوتی هستند. این شباهت پتانسیل موسیقی را برای ایجاد یک فضای دلپذیر اما نه خیلی آزاردهنده برجسته می کند و افراد را قادر می سازد تا بر مطالعه تمرکز کنند.

اثرات آرامش بخش روی مغز

محققان بسیاری از لیست‌های پخش را که ظاهراً برای مطالعه یا استراحت قبل از خواب استفاده می‌شد، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و دریافتند این دو نوع موسیقی ویژگی‌های مشابهی دارند، مانند سرعت کند و الگوهای تکراری. از جمله رایج ترین ژانرهای موجود در هر دو مجموعه داده موسیقی پاپ، کلاسیک و موسیقی محیطی بود.

بر اساس این مطالعه، شباهت ها را می توان به اثرات آرام بخش و آرامش بخش آنها روی مغز نسبت داد. سرعت آهسته و الگوهای تکراری موسیقی به کاهش ضربان قلب و کاهش استرس کمک می کند و محیطی مساعد برای مطالعه و خواب ایجاد می کند.

محققان همچنین از روش های آماری برای مقایسه ویژگی های صوتی بین مجموعه داده های مختلف و تعیین اینکه آیا تفاوت های قابل توجهی وجود دارد یا خیر، استفاده کردند. آنها دریافتند که بین خواب و مجموعه داده های کلی در "بلندی"، "انرژی" و "قدرت" که به لحن عاطفی یا خلق و خوی یک قطعه موسیقی اشاره دارد، تفاوت قابل توجهی وجود دارد.

به گفته ربکا، این یافته‌ها آغاز یک روند تحقیقاتی جدید است که موسیقی مورد استفاده برای فعالیت‌های مختلف را مقایسه می‌کند و می‌تواند به درک بهتری از تأثیر موسیقی بر حالات شناختی و احساسی منجر شود. این یافته ها تفاوت بین نحوه استفاده از موسیقی در تئوری و نحوه استفاده واقعی از آن را در عمل روشن می کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان