مجرمان چه تفاوتی با بقیه دارند؟

خط سلامت: رفتارهای مجرمانه ماهیت بسیار پیچیده‌ای دارند. اگرچه نمی توان تنها یک علت برای ارتکاب به جرم معرفی کرد ولی عوامل بیولوژیکی و روانی، نقش مهمی در شکل گیری رفتار مجرمانه دارند.<br /> بسیاری از عصب شناسان بر پایه برخی شواهد، استدلال می کنند رفتارهای مجرمانه از نظر بیولوژیکی توسط فعالیت ناکارآمد مغز هدایت می شود.

مجرمان چه تفاوتی با بقیه دارند؟

مغز و رفتار مجرمانه

به گزارش خط سلامت نتیجه MRI مغز یک قاتل که در نوجوانی تشخیص اختلال تکانشی خورده بود نشان داده است: حجم مغز و جریان خون در این فرد در مقایسه با حالت نرمال کاهش یافته است. این کاهش حجم مغز در ناحیه قشر پیشانی و میانی که نقش مهمی در تنظیم رفتار و احساسات دارند واضح تراست؛ به علاوه کاهش حجم مغز در حقیقت ماهیت رشدی دارد و علت آن ضربه به سر نبوده است.

ساختارهای مغزی سیکوپات ها

سایکوپات ها افرادی هستند که بدون احساس گناه و عذاب وجدان دست به کارهایی می زنند که نتایج خوبی برای اطرافیان ندارد. آن ها فاقد احساس همدلی با دیگران هستند.

نتایج مطالعات علوم اعصاب نشان می‌دهد سایکوپات‌ها و افرادی که به طور مزمن قانون را زیر پا می‌گذارند، نقص‌های قابل‌مشاهده‌ای در قشر پیشانی و پارالیمبیک دارند که زیربنای زیستی تکانشگری و رفتار غیرقانونی آنهاست.

آیا ناهنجاری های مغزی جرم را توجیه می کند؟

به یاد داشته باشید صرفا یک ناهنجاری عصب شناختی منجر به اقدام به خشونت و ارتکاب به جنایت نمی شود. بسیاری از مجرمان توانایی های عملکردی خود را برای انتقام گرفتن و ابراز خشم به کار می گیرند و صرفاً یک شبکه مغزی نابسامان دلیلی برای ارتکاب به جنایت نیست. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان