تکنیکی برای خاموش کردن خشم

خط سلامت: یک برنامه چهار هفته ای آنلاین مدیریت خشم به کاهش خشم و پرخاشگری و بهبود تنظیم عاطفی در افراد دارای رفتارهای پرخاشگرانه کمک می کند.

تکنیکی برای خاموش کردن خشم

به گزارش خط سلامت مشکلات مدیریت خشم می تواند عواقب شدیدی برای فرد مبتلا و عزیزانش داشته باشد.

مدیریت خشم

یک مطالعه جدید از مرکز تحقیقات روانپزشکی در موسسه کارولینسکا در سوئد نشان می دهد که چهار هفته درمان از طریق اینترنت می تواند به افراد مبتلا به عصبانیت و پرخاشگری کمک کند.

این مطالعه که محققان آن را "مطالعه خشم" نامیده اند، اولین مطالعه ای است که راهبردهای مختلف تنظیم هیجان با واسطه اینترنت را در برابر خشم مقایسه می کند. انتظار می رود نتایج برای درک تنظیم هیجان و برای انتشار روش های مبتنی بر شواهد مهم باشد.

خشم و شرم

بسیاری از افرادی که با خشم مشکل دارند احساس شرمندگی می کنند و ما فکر می کنیم که قالب اینترنت به ویژه برای این گروه مناسب است، زیرا آنها مجبور نیستند منتظر بمانند یا رو در رو با یک درمانگر بنشینند و در مورد عصبانیت خود صحبت کنند. یوهان بیوربرگ، استادیار مرکز تحقیقات روانپزشکی در موسسه کارولینسکا و محقق مسئول این مطالعه که با همکاری محققان دانشگاه اوربرو در سوئد انجام شده است، می گوید: مطالعه خشم تأثیر دو راهبرد تنظیم هیجان را ارزیابی کرده است: آگاهی هیجانی ذهن آگاهانه و ارزیابی مجدد شناختی. آگاهی هیجانی ذهن آگاهانه بر توانایی درک و پذیرش احساسات و افکار خود بدون قضاوت یا عمل کردن بر اساس آنها تمرکز دارد. از سوی دیگر، ارزیابی مجدد شناختی بر توانایی تفسیر مجدد افکار و موقعیت‌ها و شناسایی افکار جایگزین که احساسات دشوار را تحریک نمی‌کنند، تمرکز دارد.

موثرترین درمان ترکیبی

درمان ترکیبی به میزان قابل توجهی کمتر از ابراز خشم بیرونی، پرخاشگری ، و نشخوار خشم ، اما نه سرکوب خشم ، در مقایسه با آگاهی هیجانی ذهن آگاهانه یا ارزیابی مجدد شناختی به تنهایی منجر شد. این ترکیب به ویژه برای شرکت کنندگانی که در شروع مطالعه سطوح بسیار بالایی از خشم را تجربه می کردند مؤثر بود.

انتظار می رود نتایج برای درک تنظیم هیجان و برای انتشار روش های مبتنی بر شواهد مهم باشد.

نتایج تحقیقات و نظریه‌هایی را تقویت می‌کند که نشان می‌دهد مشکلات در تنظیم احساسات و تفسیر رویدادها و موقعیت‌ها می‌تواند عامل اصلی ایجاد مشکلات در مدیریت خشم باشد.

نتایج نشان می دهد یک درمان بسیار کوتاه تنها چهار هفته ای از طریق اینترنت با حداقل حمایت درمانگر در کاهش مشکلات خشم موثر است. یوهان بیوربرگ توضیح می‌دهد امیدواریم مطالعات بعدی از این یافته حمایت کنند و درمان را بتوان به طور گسترده در مراقبت‌های منظم ارائه کرد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان