چرا برخی موسیقی ها در ذهن ما گیر می کنند؟ / این دلایل روانشناختی جالب را بخوانید

خط سلامت: محققان به بررسی این موضوع می پردازند که چرا برخی از موسیقی ها دائماً در ذهن ما گیر می کنند و چرا این “قلاب ها” اصل راهنمای موسیقی محبوب مدرن هستند.

چرا برخی موسیقی ها در ذهن ما گیر می کنند؟ / این دلایل روانشناختی جالب را بخوانید

چرا روی یک موسیقی گیر می کنیم؟

به گزارش خط سلامت دکتر بایرون از دانشکده روانشناسی گفت این‌ها قطعاتی از موسیقی ها هستند که بیشتر به عنوان «کرم گوش» هستند، عناصری از موسیقی ها که در سر ما گیر می‌کنند.

دکتر بایرون گفت: قلاب‌ها عمیقاً شخصی هستند چیزی که برای یک فرد تأثیر مخربی دارد، ممکن است برای یک نفر دیگر اینگ.نه نباشد و او به راحتی از کنارش بگذرد.

مرور موسیقی دلخواه

برای من به عنوان یک روانشناس بالینی ، یادآوری چیزی جالب است زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که ما اصلاً به یاد نمی آوریم. ما به سختی کاری را که یک هفته پیش انجام دادیم به یاد آوردیم، بنابراین برای اینکه مردم اصلاً چیزی را به خاطر بسپارند، باید چیز خاصی در آن وجود داشته باشد.

این اولین مطالعه طولانی مدت است که تلاش می کند توضیح دهد که چرا برخی موسیقی ها در ذهن ما گیر می کنند و چرا این "قلاب ها" اصل راهنمای موسیقی عامه پسند مدرن هستند.

قطعه ای از موسیقی و عملکرد حافظه

اگر آهنگی توجه ما را به خود جلب کند، اگر قطعه ای از آهنگی وجود داشته باشد که در حال به خاطر سپردن آن هستیم، پس کار را به درستی انجام می دهد و تقریباً از ویژگی های عملکرد حافظه و توجه ما استفاده می کند.

دکتر اوریگان گفت: من موسیقی معاصر را تدریس می‌کنم و بسیاری از شاگردانم ترانه‌سرا، تهیه‌کننده و اجراکننده هستند و در کلاس اغلب درباره این ایده صحبت می‌کنیم.

قلاب‌ها در موسیقی عامه‌پسند

قلاب‌ها در موسیقی عامه‌پسند یک اثر جامع است که شکافی در ادبیات را پر می‌کند که درباره اهمیت چیزی که یک موسیقی را جذاب می‌کند، بحث می‌کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان