روشی برای کاهش 6 بیماری روانی

خط سلامت: مدیتیشن عمیق ممکن است میکروب های روده را برای سلامتی بهتر تغییر دهد.

روشی برای کاهش 6 بیماری روانی

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید گزارش می دهد که تمرین منظم مدیتیشن به تنظیم میکروبیوم روده کمک می کند و پتانسیل کاهش اضطراب، افسردگی و بیماری قلبی را دارد.

مدیتیشن و بیماری جسمی و روانی

یک مطالعه مقایسه ای کوچک منتشر شده در مجله عمومی روانپزشکی نشان می دهد مدیتیشن عمیق منظم، که برای چندین سال انجام می شود، ممکن است به تنظیم میکروبیوم روده کمک کند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری جسمی و روانی را کاهش دهد.

خلق و خو و محور روده-مغز

تحقیقات نشان می دهد که میکروبیوم روده می تواند بر خلق و خو و رفتار از طریق محور روده-مغز تأثیر بگذارد. این شامل پاسخ ایمنی بدن، سیگنال دهی هورمونی، پاسخ استرس و عصب واگ - جزء اصلی سیستم عصبی پاراسمپاتیک است که بر مجموعه ای از عملکردهای حیاتی بدن نظارت می کند.

مدیتیشن و درمان اختلالات سلامت روان

مدیتیشن به طور فزاینده ای برای کمک به درمان اختلالات سلامت روان، مانند افسردگی، اضطراب ، سوء مصرف مواد، استرس آسیب زا، و اختلالات خوردن و همچنین دردهای مزمن مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیتیشن و کاهش بیماری های روانی

محققان می نویسند: در مجموع، چندین باکتری غنی شده در گروه مدیتیشن با کاهش بیماری های روانی مرتبط بوده اند، که نشان می دهد مدیتیشن می تواند بر باکتری های خاصی تأثیر بگذارد که ممکن است در سلامت روان نقش داشته باشند.

سپس محققان یک تکنیک تحلیلی پیشرفته را برای پیش‌بینی فرآیندهای شیمیایی که میکروب‌ها ممکن است تحت تأثیر قرار دهند، به کار گرفتند. این نشان داد چندین مسیر ضد التهابی محافظ، علاوه بر متابولیسم - تبدیل غذا به انرژی - در افراد مدیتیشن افزایش یافته است .

این نتایج نشان می دهد مدیتیشن عمیق طولانی مدت ممکن است تأثیر مفیدی بر میکروبیوتای روده داشته باشد و بدن را قادر می سازد تا وضعیت بهینه ای از سلامتی خود را حفظ کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان