این افراد در خواب خطرناک می شوند !

خط سلامت: توصیه های درمانی برای افرادی که در خواب رویاهای خود را عملی می کنند.

این افراد در خواب خطرناک می شوند !

به گزارش خط سلامت اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا بیش از 80 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال باعث می شود که مبتلایان رویاهای خشونت آمیز و کابوس مانند را تجربه کنند. افراد مبتلا به اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا در هنگام خواب رویاهای خود را عملی می کنند که اغلب منجر به رفتارهای خشن یا خطرناک خواب و آسیب زدن به دیگران می شود. محققان دستورالعمل‌های جدیدی از جمله توصیه‌های پزشکی و دارویی را برای کمک به مهار علائم پاراسومنیا و ترویج خواب سالم‌تر پیشنهاد می‌کنند.

اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا

یک دستورالعمل جدید عمل بالینی که توسط آکادمی پزشکی خواب آمریکا تهیه شده است، توصیه هایی را برای مدیریت اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا در بزرگسالان ارائه می دهد.

دکتر مایکل هاول، رئیس بخش پزشکی خواب در بخش عصب‌شناسی دانشگاه مینه‌سوتا، می‌گوید: اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا رایج است و بیش از 80 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اختلال رفتاری خواب به عنوان پاراسومنیا طبقه بندی می شود، گروهی از اختلالات خواب شامل رویدادها یا تجربیات فیزیکی نامطلوب است که هنگام به خواب رفتن، خوابیدن یا بیدار شدن از خواب رخ می دهد. خواب REM با حرکات سریع چشم و فعالیت رویایی مشخص می شود و معمولاً شامل فلج اسکلتی است.

این فلج - یا آتونی عضلانی - در اختلال رفتاری خواب از بین می‌رود و باعث می‌شود افراد رویاهای خود را با رفتارهای بالقوه آسیب‌رسان اجرا کنند. این خواب‌ها معمولاً ناخوشایند، پر از عمل یا خشونت‌آمیز هستند، به طوری که فرد بیننده با افراد یا حیوانات ناآشنا مواجه می‌شود، مورد حمله یا تعقیب قرار می‌گیرد.

علائم اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا

علائم اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا اغلب برای سالها نادیده گرفته می شود، تا زمانی که آسیبی به خواب بیننده یا شریک خواب او رخ دهد. اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا اغلب به دلیل یک اختلال عصبی زمینه‌ای مانند زوال عقل با اجسام لوی، بیماری پارکینسون، آتروفی سیستم چندگانه، نارکولپسی یا سکته رخ می‌دهد.

درمان اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا

این دستورالعمل همچنین بر نیاز بیماران به حفظ محیط خواب ایمن برای جلوگیری از صدمات در هنگام خواب تاکید می کند. این دستورالعمل پیشنهاد می کند اشیایی که در کنار تختخواب هستند را که می توانند به راحتی هنگام خواب به کسی آسیب برسانند، بردارید. مبلمان نوک تیز را باید دور کرد یا لبه‌های آن‌ها را بالشتک کرد. در صورت افتادن ناگهانی باید یک فرش یا حصیر نرم در کنار تخت قرار داد.

برای کاهش خطر آسیب، باید به افراد مبتلا به اختلال رفتاری خواب یا پاراسومنیا توصیه شود که تا زمان درمان جدا از همسر خود بخوابند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان