ورزش داروی 2 درد روانی است / متخصصان پیشنهاد داده اند

خط سلامت: ورزش موثرتر از داروها برای مدیریت سلامت روان است.

ورزش داروی 2 درد روانی است / متخصصان پیشنهاد داده اند

به گزارش خط سلامت به نظر می رسد مداخله ورزشی که 12 هفته یا کمتر طول می کشد در کاهش علائم سلامت روان مؤثرتر است، به ویژه برای کسانی که از اضطراب و افسردگی رنج می برند. ورزش با شدت بالاتر نسبت به برنامه های طولانی مدت در کاهش علائم اضطراب و افسردگی مفیدتر بود.

محققان دانشگاه استرالیای جنوبی خواستار این هستند که ورزش به عنوان یک رویکرد اصلی برای مدیریت افسردگی باشد زیرا یک مطالعه جدید نشان می دهد که فعالیت بدنی 1.5 برابر موثرتر از دارو است.

فعالیت بدنی و افسردگی، اضطراب و پریشانی

این بررسی جامع ترین بررسی تا به امروز است که شامل 97 بررسی، 1039 کارآزمایی و 128119 شرکت کننده است. این نشان می دهد که فعالیت بدنی برای بهبود علائم افسردگی، اضطراب و پریشانی بسیار مفید است.

به طور خاص این بررسی نشان داد مداخلات ورزشی که 12 هفته یا کوتاه‌تر بودند، بیشترین تأثیر را در کاهش علائم سلامت روان داشتند و سرعتی را که فعالیت بدنی می‌تواند تغییر ایجاد کند، برجسته کرد.

بیشترین مزایا در میان افراد مبتلا به افسردگی، زنان باردار و پس از زایمان، افراد سالم و افرادی که مبتلا به HIV یا بیماری کلیوی تشخیص داده شده بودند مشاهده شد.

فعالیت بدنی و سلامت روان

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، از هر هشت نفر یک نفر در سراسر جهان (970 میلیون نفر) با یک اختلال روانی زندگی می کنند. سلامت روان ضعیف سالانه تقریباً 2.5 تریلیون دلار برای اقتصاد جهان هزینه دارد، هزینه ای که پیش بینی می شود تا سال 2030 به 6 تریلیون دلار افزایش یابد. دکتر بن سینگ می‌گوید: برای مدیریت بهتر موارد رو به رشد شرایط سلامت روان، باید فعالیت بدنی در اولویت قرار گیرد.

فعالیت بدنی برای کمک به بهبود سلامت روان شناخته شده است. دکتر سینگ می‌گوید: با این حال، علیرغم شواهد، به طور گسترده به عنوان یک درمان انتخاب اول مورد استفاده قرار نگرفته است. بررسی ما نشان می دهد مداخلات فعالیت بدنی می تواند به طور قابل توجهی علائم افسردگی و اضطراب را در تمام جمعیت های بالینی کاهش دهد، در برخی از گروه ها حتی علائم بهبود بیشتری نشان می دهد.

ورزش با شدت بالا بهبود بیشتری برای افسردگی و اضطراب داشت، در حالی که مدت زمان طولانی‌تر در مقایسه با دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت، تأثیرات کمتری داشت.

4 فعالیت بدنی مفید

همچنین دریافتیم همه انواع فعالیت بدنی و ورزش مفید هستند، از جمله ورزش های هوازی مانند پیاده روی، تمرینات مقاومتی، پیلاتس و یوگا.

مهمتر از همه، این تحقیقات نشان می دهد برای ایجاد تغییر مثبت در سلامت روانی، ورزش زیاد لازم نیست.

پروفسور کارول می‌گوید: این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که اثرات انواع فعالیت‌های بدنی را بر افسردگی، اضطراب و پریشانی روانی در تمام جمعیت‌های بزرگسال ارزیابی می‌کند. بررسی این مطالعات به عنوان یک کل روشی موثر برای پزشکان برای درک آسان مجموعه شواهدی است که از فعالیت بدنی در مدیریت اختلالات سلامت روان پشتیبانی می کند.

ما امیدواریم این بررسی بر نیاز به فعالیت بدنی، از جمله مداخلات ورزشی ساختاریافته، به عنوان یک رویکرد اصلی برای مدیریت افسردگی و اضطراب تاکید کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان