آلرژی چه تاثیری بر خلق و خو دارد؟ / اگر کلافه اید بخوانید

خط سلامت: اگر از آلرژی، آسم یا تب یونجه رنج می برید، محققان بر این باورند که می توانید در معرض خطر بیشتری برای تشخیص اختلال سلامت روان باشید.

آلرژی چه تاثیری بر خلق و خو دارد؟ / اگر کلافه اید بخوانید

یافتن حلقه گمشده

به گزارش خط سلامت محققان هنوز به دنبال ارتباط بین بیماری های روانی و آلرژی هستند. آنها می دانند که افراد مبتلا به آلرژی بیشتر احتمال دارد که به بیماری های روانی مبتلا شوند، اما مطمئن نیستند که چرا. به طور خاص، آسم و تب یونجه با اسکیزوفرنی، افسردگی و اختلال دوقطبی مرتبط است، در حالی که افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک (AD) بیشتر به افسردگی ، اسکیزوفرنی و اضطراب مبتلا هستند. تحقیقات همچنین نشان می دهد افراد مبتلا به آلرژی فصلی بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات اضطرابی هستند.

سوالات بی پاسخ

با این حال، محققان مطمئن نیستند آیا علت و معلولی وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشته باشد، آنها همچنین نمی دانند که کدام یک ممکن است اول اتفاق بیفتد. محققان معتقدند دلایل متعددی وجود دارد که چرا یک همبستگی می تواند وجود داشته باشد. آنها فکر می کنند افرادی که به دلیل آلرژی خود خارش شدیدی را تجربه می کنند ممکن است عواقب اجتماعی را تجربه کنند که باعث ایجاد شرایط خاصی در سلامت روان می شود.

الگوهای خواب مختل شده

اگر شرایط آلرژیک خواب فرد را مختل کند، ممکن است باعث ایجاد یا تشدید شرایط سلامت روان، به ویژه اختلالات خلقی شود. افرادی که کم خواب هستند بیشتر در معرض اضطراب ، افسردگی ، اختلال دوقطبی و اختلال کم توجهی و بیش فعالی هستند.

التهاب

محققان همچنین معتقدند التهاب ممکن است نقش داشته باشد. افرادی که آلرژی دارند افزایش التهاب را تجربه می کنند. در همین حال، التهاب می تواند در برخی از شرایط سلامت روان نقش داشته باشد. اکنون پزشکان می‌دانند استرس روانی می‌تواند باعث التهاب شود و شرایط آلرژی را ایجاد کند. برخی از محققان بر این باورند که التهاب ریشه همه مسائل مربوط به سلامت روان است. هنگامی که التهاب وجود دارد، می تواند نحوه عملکرد مغز را تغییر دهد.

تغذیه

خوردن غذاهای نامناسب می تواند باعث بدتر شدن آلرژی شود بنابراین باید رژیم غذایی خود را به دقت کنترل کنید. هنگامی که در رژیم غذایی خود به اندازه کافی امگا 3 و منیزیم دریافت نمی کنید، نشان داده شده است برخی از بیماری های روانی ممکن است ظاهر شوند.

مراقبت های اولیه

مراقبت از آلرژی و سلامت روانی می تواند کمک کند احساس بهتری داشته باشید. داروهای بدون نسخه و سایر درمان‌ها مانند روغن‌های ضروری، ممکن است به توقف آلرژی کمک کنند. اگر نه، با پزشک قرار ملاقات بگذارید. انتشار روغن‌های ضروری می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر نفس بکشید و در عین حال خلق و خو را بهبود می‌بخشد، که می‌تواند حس سلامتی را افزایش دهد.

در همین حال، اگر در مورد سلامت روان خود سؤال یا نگرانی دارید، باید با یک روانشناس بالینی مشورت کنید. صحبت کردن با روانشناس بالینی می تواند کمک کند تا علائم اولیه بیماری های روانی را در زمانی که درمان آن ها راحت تر است، شناسایی کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان