2 شیوه طبیعی رسیدن به آرامش / این ایده ها در دسترس را امتحان کنید

خط سلامت: بوهای طبیعی با ایجاد احساس آرامش، شادی و سلامتی باعث بهبود رفاه و سلامت روان می شود

2 شیوه طبیعی رسیدن به آرامش / این ایده ها در دسترس را امتحان کنید

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است، بوهای طبیعی ، مانند بوی باران یا علفزارهای مرطوب می تواند سلامت روان ما را بهبود بخشد.

بوهای طبیعی و سلامت روان

محققان دریافته اند بوهای طبیعی ، نقش مهمی در بهبود سلامت روان دارد؛ زیرا اغلب با خاطرات شخصی خاص مرتبط هستند. بسیاری از بوهای طبیعی ، خاطرات مربوط به دوران کودکی را تداعی می کنند. در یک تحقیق، شر کت کنندگان پس از آنکه در محیط مصنوعی بوی جنگل را استشمام کردند، خاطره ای خاص را به یاد آوردند نه صرفا جنگل را؛ از آن جایی که این خاطرات اغلب مثبت بودند با برانگیختن هیجانات مثبت، استرس را کم می کردند. این مطالعه در مناطق جنگلی در چهار فصل انجام شد. یافته ها نشان داد که بوها بر انواع مختلفی از رفاه انسان تأثیر می گذارد و سلامت جسمانی را نیز افزایش می دهد.

مداخلات کوچک و افزایش سلامتی

طبیعت یک تجربه چندحسی است و تحقیقات اهمیت بالقوه بوهای طبیعی را برای سلامتی نشان می‌دهد. یافته‌ها در خصوص تاثی ر بوهای طبیعی به سلامت روان و جسم می‌تواند راه هایی ساده و در دسترس برای کاهش استرس و افزایش بهره وری و آرامش روانی فراهم کند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان