با این تکنیک عصبانیت غیر ممکن است

خط سلامت: چگونه خشم خود را در هنگام درگیری کنترل کنیم.

با این تکنیک عصبانیت غیر ممکن است

به گزارش خط سلامت افراد عصبانی و خشمگین به آسانی نمی توانند خونسردی شان را حفظ کنند، اما داشتن این مهارت بسیار ضروری است.

توانایی تشخیص، درک و کنترل خشم امکان می دهد ارتباط موثرتری برقرار کنید. این به نوبه خود منجر به روابط قوی تر و سالم تر در زندگی شغلی و شخصی می شود.

به گزارش خط سلامت بهترین نکات برای مدیریت درگیری، تنش و عصبانیت و خشم آورده شده است.

راه اندازهای محرک خشم

همه افراد "محرک خشم" یا چیزهای متفاوتی دارند که معمولاً آنها را به واکنش با عصبانیت سوق می دهد. این عوامل محرک منحصر به فرد است و معمولاً براساس تجربیات فردی است.

در اینجا رویدادها و شرایط متداولی وجود دارد که می تواند باعث خشم در بیشتر افراد شود:

دوستی که با یک موضوع حساس شوخی می کند

دوستی که پولی را که به شما بدهکار است پس نمی دهد

به اشتباه متهم شدن

پاکسازی خرابکاری دیگران

شایعات

نقض فضای شخصی

بدن خود را بشناسید

بیشتر افراد نشانه های جسمی مختلفی را هنگام خشم تجربه می کنند. واکنش های جسمی متداول به یک رویداد تحریک کننده خشم عبارتند از:

ضربان قلب تند

شانه های منقبض

تنفس کم عمق

تعریق یا لرزش

تنظیم این تغییرات در بدن امکان می دهد برای کنترل خشم گام بردارید. با شناسایی علائم هشدار دهنده شخصی، می توانید قبل از گفتن یا انجام کاری که پشیمان هستید، از ابزاری برای کاهش عصبانیت خود استفاده کنید.

اثرات خشم با مدیریت ضعیف

نفس کشیدن

حتی اگر قبلاً مشاجره کرده اید، هرگز برای توقف و نفس عمیق دیر نیست. وقتی شروع به تنش زدگی می کنید، سعی کنید روی تنفس تمرکز کنید. نکته اصلی این است که از نفس عمیق بکشید، تا آنجا که ممکن است هوای تازه به ریه ها وارد کنید. تنفس آهسته وعمیق کمک می کند تا با افزایش تنش مقابله کنید. ضربان قلب کند می شود، فشار خون کاهش می یابد و عضلات شل می شوند.

4 نکته برای تمرین تنفس دیافراگم
وقت بگذارید

کمی وقت بگذارید تا خود را آرام کنید. هرچه زمان می گذرد، می توانید در مورد مسائل عینی تر باشید و واقعیت را با وضوح بیشتری مرتب کنید بنابراین اگر اوضاع کمی به هم ریخته است خود را متهم نکنید. هرچه زمان بیشتری برای پردازش احساسات به خود اختصاص دهید، شدت آنها کمتر خواهد شد.

با دقت گوش کنید

گوش دادن فعال ارتباط بین شما و شخص مقابل را افزایش می دهد. این، به نوبه خود، احتمال سو تفاهم را کاهش می دهد. همچنین باعث ایجاد همدلی می شود و احساس تحریک را قبل از اینکه فرصتی برای طغیان عصبانیت کامل پیدا کنند، کاهش می دهد. مشاجره معمولاً زمانی شروع می شود که فرد احساس کند شنیده نمی شود.

شوخ طبعی کنید

مسایل را خیلی جدی نگیرید و یاد بگیرید که به خود و هرموقعیت عصبانیت زا بخندید. یافتن شوخ طبعی در شرایط دشوار و ناامیدکننده می تواند شما را از نظر جسمی و فیزیولوژیکی راحت کند.

خنده باعث ترشح اندورفین و مواد شیمیایی طبیعی بدن می شود و سطح هورمون های استرس کورتیزول، اپی نفرین و آدرنالین موجود در خون را کاهش می دهد. شوخ طبعی همچنین کمک می کند تا تحریکات روزمره مورد توجه قرار گیرد. بیشتر مشکلات ارزش عصبانیت یا تنش را ندارند.

چگونه در برابر استرس بخندیم

اگر عصبانیت باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی شده است. سعی کنید با یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنید. گاهی صحبت کردن و ابراز احساسات می تواند مفید باشد.

اگرهمچنان احساس خستگی شدید می کنید، ممکن است بخواهید از روانشناس بالینی کمک بگیرید. یک روانشناس بالینی می تواند ریشه عصبانیت را پیدا و کمک کند راه های سالم برای مقابله با آن را پیدا کنید. در حالی که نمی توانید احساسات عصبانیت را به طور کامل از بین ببرید، اما می توانید روش های سالم برای بیان خود را یاد بگیرید و از شدت احساسات منفی خود بکاهید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان