نقشه روانی خشمگین ها را بشناسید

خط سلامت: تحقیقات جدید علوم اعصاب رابطه بین خشم و ساختار مغز را روشن می کند.

نقشه روانی خشمگین ها را بشناسید

به گزارش خط سلامت یک مطالعه تصویربرداری عصبی بینش جدیدی در مورد ارتباط بین خشم و معماری عملکردی شبکه های مغز ارائه می دهد. تحقیقات جدید مجموعه‌ای از نواحی مغز را کشف کرده است که با تغییراتی در ویژگی خشم مرتبط هستند.

ناامیدی و خشم

خشم نشان دهنده تمایل فرد به تجربه آسان تر ناامیدی و خشم در طیف وسیعی از موقعیت ها است. جاستین مینو کیم، نویسنده این مطالعه، استادیار دانشگاه سونگ کیونکوان و مدیر علوم اعصاب عاطفی انسان ، توضیح داد، وقتی شخصی در ترافیک جلوی شما می پیچد، طیف قابل‌توجهی از پاسخ‌های احتمالی وجود دارد. برخی افراد ممکن است به او راه دهند و با خیال راحت به رانندگی ادامه دهند، در حالی که برخی دیگر نمی توانند و فریاد می زنند ویا تلافی می کنند. به طور معمول، افرادی که به این شیوه پرخاشگرانه واکنش نشان می دهند، نسبت به افرادی که چنین واکنشی ندارند، دارای درجه بیشتری از خشم هستند. جای تعجب نیست که خشم بالاتر با پرخاشگری و خشونت بیشتر همراه است.

کیم گفت: علاوه بر این، پرخاشگری بالاتر با پیامدهای سلامتی منفی مانند افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب همراه است. ما علاقه مند بودیم که چگونه چنین تفاوت های فردی در خشم در الگوهای اتصال عملکردی در سراسر مغز منعکس می شود.

محققان داده‌های 1048 دانشجوی دانشگاهی را که در مطالعه نوروژنتیک دوک، یک پروژه تحقیقاتی جامع که از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) برای بررسی چگونگی ارتباط متقابل بین ژن‌ها، مغز و محیط استفاده می‌کند، شرکت کردند، تجزیه و تحلیل کردند.

خشم بالاتر

کیم گفت: تحلیل‌های ما نقش احتمالی مناطق مغز مرتبط با عمل را در بیان خشم نشان داد، الگوهایی که قبلاً در مطالعات با شرکت‌کنندگان کمتر شناسایی نشده بود. یافته‌های ما تفسیر جدیدی از خشم بالاتر را نشان می‌دهد که احتمالاً منعکس‌کننده تمایل بیشتر به کنش‌های تحریک‌شده است. به عبارت دیگر، افرادی که احتمال بیشتری برای تجربه ناامیدی و خشم دارند، الگوهای ارتباطی تغییر یافته ای را در شبکه های مغزی خاص مرتبط با عمل نشان می دهند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان