عمر نوح می خواهید؟ دور از دسترس نیست / توجه به این نکته ساده عمر طولانی می دهد

خط سلامت: ورزش شدید یا متوسط به طور منظم با کاهش خطر مرگ مرتبط است.

عمر نوح می خواهید؟ دور از دسترس نیست / توجه به این نکته ساده عمر طولانی می دهد

به گزارش خط سلامت یک مطالعه نشان می دهد ورزش شدید یا متوسط به صورت منظم با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس مرتبط است. با این حال، شواهد محدودی در مورد تأثیر شدت ورزش بر این خطرات وجود داشت.

کارشناسان می گویند برداشتن گام های کوچک در جهت افزایش فعالیت بدنی روزانه به بهبود سلامت فرد کمک می کند.

ورزش و زندگی سالم تر

ثابت شده است فعالیت بدنی و ورزش منظم به داشتن زندگی سالم و شاد کمک می کند. افرادی که به طور منظم ورزش می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به چندین بیماری طولانی مدت (مزمن) مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها هستند.

مطالعات نشان می دهد فعالیت بدنی همچنین باعث افزایش عزت نفس و خلق و خو می شود؛ همچنین به افراد کمک کند تا خواب با کیفیت تری داشته باشند.

چه میزان ورزش مفید است؟

در حالی که انجام ورزش منظم مهم است، شدت ورزش نیز باید در نظر گرفته شود. در مطالعه ای ارتباط بین شدت فعالیت بدنی طولانی مدت و خطر مرگ را بررسی شد. نتایج این مطالعه نشان داد: بزرگسالانی که دو تا چهار برابر میزان توصیه شده فعلی فعالیت بدنی متوسط یا شدید در هفته انجام می دهند، به طور قابل توجهی خطر مرگ را کاهش می دهند.

فواید ورزش متوسط و شدید

تجزیه و تحلیل نشان داد بیشترین کاهش خطر مرگ در میان افرادی مشاهده شد که حدود 150 تا 300 دقیقه در هفته ورزش شدید، 300 تا 600 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط یا ترکیبی از هر دو را گزارش کردند. این نتایج نشان می دهد ورزش متوسط و شدید می تواند مزایای مثبتی برای طول عمر و سلامت داشته باشد. این نتایج با تحقیقات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد 300 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط تا شدید ممکن است برای کسانی که مایل به کاهش وزن هستند لازم باشد.

همه نمی توانند ورزش شدید انجام دهند، اما برداشتن گام های کوچک برای حرکت بیشتر می تواند به بیشتر افراد کمک کند تا در جهت بهبود سلامت خود تلاش کنند.

از هر فرصتی استفاده کنید

ورزش کردن را برای خود آسان کنید و از هر فرصتی برای انجام فعالیت بدنی استفاده کنید. تا حد امکان به جای رانندگی پیاده روی را در نظر بگیرید. به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید. عصر بعد از شام برای پیاده روی بروید.برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است .

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان