بهترین شیوه در برابر انتقاد نوجوانان

خط سلامت: نوجوانی زمان تشدید اختلاف های حل نشده ی خانواده است. والدین اغلب انتظار دارند فرزند نوجوان آن ها مانند همان کودک پنج ساله مطیعی رفتار کند که تمام نیازش رفتن به شهربازی یا خوردن بستنی شکلاتی بود. این انتظار نادرست باعث می شود والدین نیازهای فرزند نوجوان خود را نشناسند و با انعطاف ناپذیری به آن ها پاسخ دهند.

بهترین شیوه در برابر انتقاد نوجوانان

به گزارش خط سلامت نوجوانان وقتی متوجه کمبودهای والدین خود می شوند؛ اغلب به سرعت به آنها اشاره می کنند و از والدین خود انتقاد می کنند. نوع پاسخی که والدین در برابر انتقاد نوجوانان از خود نشان می دهند نقشی مهمی در شکل گیری یک رابطه سازنده یا برعکس، رابطه ای مبتنی بر خشم دارد.

والدین چگونه در برابر انتقاد نوجوانان واکنش نشان دهند؟

وقتی نوجوانان از والدین خود انتقاد می کنند، لازم است والدین حالت تدافعی نداشته باشند چرا که مقابله به مثل و حالت تدافعی ، مسائل را تشدید می کند و گاهی اوقات به یک درگیری تمام عیار که نتیجه ی آن برای هیچ کس مفید نیست تبدیل می شود. نوجوانان به این دلیل از والدین خود انتقاد می کنند که بتوانند باعث بهبود اوضاع شوند، بنابراین پشت انتقاد نوجوان شما، هیچ خصومت ورزی وجود ندارد. اشکال از آنجایی شروع می شود که انتقادات با لحنی خشن و دور از ادب بیان شود؛ بنابراین والدین وظیفه دارند نحوه درست انتقاد کردن را به فرزند خود آموزش دهند، برای مثال در برابر یک انتقاد تند از طرف نوجوان خود بگویید: مطمئنم که شما نکته ای دارید، اما ما در خانواده اینطور با یکدیگر صحبت نمی کنیم؛ من به آنچه در ذهن شماست علاقه دارم، اما سعی کن مهربان تر و آرام تر صحبت کنی. اگر بتوانید واقع بینانه دنیای پر پیچ و خم یک نوجوان را درک کنید و او را به آرامش دعوت کنید، این دوره سنی به بهترین شکل برای او سپری خواهد شد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان