2 دمنوش دشمن بی خوابی !

خط سلامت: گیاه سنبل الطیب از قرن دوم برای بی خوابی استفاده شده است. اگرچه تحقیقات بیشتری باید انجام شود، به نظر می رسد سنبل الطیب به افراد کمک می کند سریعتر و بهتر بخوابند و کمتر از خواب بیدار شوند. در برخی از مطالعات، بیمارانی که سنبل الطیب مصرف می کردند، 80 درصد بیشتر از کسانی که دارونما مصرف می کردند، بهبود بی خوابی را گزارش کردند.

2 دمنوش دشمن بی خوابی !

سنبل الطیب و خواب

به گزارش خط سلامت از ریشه و ساقه گیاه سنبل الطیب به صورت چای، تنتور، کپسول، عصاره و قرص تهیه می شود. در حالی که مصرف هر نوع طرفداران خود را دارد، چای سنبل الطیب بوی نامطبوعی دارد و محققان معمولاً از عصاره یا کپسول مایع در تحقیقات خود استفاده می کنند. سنبل الطیب معمولاً برای افراد مبتلا به بی خوابی یا مشکلات کلی کیفیت خواب توصیه می شود. اکثر افراد گزارش می دهند که پس از چندین هفته مصرف آن موثرتر است. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود سنبل الطیب چقدر در درمان بی خوابی موثر است.

درمان طبیعی بی خوابی

سنبل الطیب به طور کلی به عنوان یک درمان طبیعی بی خطر برای خواب در بزرگسالان در نظر گرفته می شود. عوارض جانبی نادر و معمولاً خفیف هستند، اما ممکن است سردرد، سرگیجه، خارش و ناراحتی معده ایجاد کند.

بابونه و خواب

بابونه یک داروی گیاهی محبوب خواب است که قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است.

بابونه آلمانی بهتر است به عنوان چای مصرف شود. بابونه رومی طعم تلخی دارد و ممکن است به عنوان تنتور مصرف شود. هر دو نوع ممکن است اثر آرام بخش داشته باشند که می تواند به افراد کمک کند احساس آرامش و آمادگی بیشتری برای خواب داشته باشند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان