این 3 ویژگی شخصیتی پادزهر تمام مشکلات است

خط سلامت: شناسایی ویژگی های شخصیتی، از گذشته تا کنون مورد توجه علم روانشناسی بوده است؛ چرا که آشنایی با ویژگی های شخصیتی امکان پیش بینی رفتار را فراهم می کند.

این 3 ویژگی شخصیتی پادزهر تمام مشکلات است

به گزارش خط سلامت تحقیقات جدید سه مورد از مثبت ترین ویژگی های شخصیت را روشن کرده است.

مثبت ترین ویژگی های شخصیتی

تا کنون تحقیقات زیادی برای شناسایی ویژگی های شخصیتی صورت گرفته است. اگر چه بسیاری از این تحقیقات متمرکز بر شناسایی ویژگی های منفی و علت آن ها بوده است؛ اخیرا محققان سعی در شناسایی ویژگی های مثبت شخصیتی دارند. سه ویژگی شخصیتی که به افراد کمک می کند در زندگی موفق تر عمل کنند عبارت است از:

ذهن آگاهی اخلاقی

از مثبت ترین ویژگی های شخصیتی ، این است که فرد ذهنیتی عاری از میل به خشونت، دروغ، تقلب، دزدی یا آسیب رساندن به دیگران داشته باشد به عنوان یک ویژگی شخصیتی گسترده، ذهن آگاهی اخلاقی به این معنی است که فرد به طور کلی از شایعات دوری کند، با مردم محترمانه رفتار کند و تمام تلاش خود را برای رعایت بالاترین استانداردهای شخصی انجام دهد.

همدلی

دومین ویژگی شخصیتی مثبت، همدلی است. همدلی به این معنی نیست که شما باید همه را دوست داشته باشید، بلکه به این معنی است که بتوانید شرایط دیگران را درک کنید و همواره خودتان را اولویت قرار ندهید. همدلی در واقع متضاد خودشیفتگی است.

مطالعات نشان داده است برای پرورش همدلی بهتر است در ابتدا با خود مهربان باشید، در گام بعدی سعی کنید با دیگران حتی کسانی که آن هارا نمی‌شناسید همدلانه رفتار کنید. پرورش ویژگی همدلی نیازمند تمرین و تلاش است چرا که در نهایت همدلی باعث می شود شما بتوانید موضوعات را از دیدگاه دیگران، حتی کسانی که مخالف شما هستند درک کنید.

شفقت

سومین ویژگی شخصیتی مثبت، شفقت است. شفقت پادزهری در برابر بی‌تفاوتی، روابط سرد و بی روح است. متخصصان این سه ویژگی شخصیتی را سه گانه روشن نامیده اند. با داشتن سه گانه روشن نه تنها در روابط بین فردی خود موفق عمل می کنید؛ بلکه انعطاف پذیری در رفتار باعث می شود روز به روز به اهدافتان نزدیک شوید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان