استراتژی هایی که برای افراد حساس نجات دهنده است / اگر حساس هستید درمان تان همین جاست

خط سلامت: در زیر پنج استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها برای مقابله با استرس اضافی و منحصر به فرد یک فردحساس استفاده کنید.

استراتژی هایی که برای افراد حساس نجات دهنده است / اگر حساس هستید درمان تان همین جاست

ایجاد مرزهای سالم

به گزارش خط سلامت وقتی از "مرزها" صحبت می کنیم، منظورمان مرز در روابط است، اما به طرق دیگر نیز به آن اشاره می کنیم. این بدان معناست که راحت‌تر به دیگران اجازه دهید بدانند کجا ایستاده‌اید و به چه چیزی نیاز دارید.

مراقبه و ذهن آگاهی

مدیتیشن و ذهن آگاهی ارتباط نزدیکی با تمرین تعیین مرزها دارند. تعیین مرز، مدیتیشن و تمرکز حواس شامل ایجاد یک محیط پیرامون تجربیات شما در زندگی و افکار و احساسات شما در مورد آنها است.

هنگامی که مدیتیشن می کنید، یاد می گیرید که به عقب برگردید و افکار، احساسات و حتی واکنش های فیزیکی خود را جدا از زندگی و "خود" مشاهده کنید.

با تمرین، چند چیز مهم ممکن است رخ دهد:

یاد می گیرید بدن خود را سریعتر آرام کنید، پاسخ استرس را معکوس کنید و به مکان آرامش برگردید. یاد می گیرید راحت تر از نظر احساسی از چیزها جدا شوید، بنابراین اگر همه چیز طاقت فرسا باشد، به این راحتی دراحساسات غرق نمی شوید.

در برابر استرس تاب آوری ایجاد می کنید.

ایجاد "مناطق آرامش بخش"

ایجاد "مناطق آرامش بخش" می تواند به این معنی باشد که خانه شما آرام بخش و نسبتاً عاری از درگیری باشد. شما می توانید با افزودن چند عنصر شناخته شده برای تسکین استرس ، مانند موسیقی آرام بخش و رایحه درمانی و وقفه دادن به طور منظم، یک محیط آرام ایجاد کنید.

ایجاد آرامش به این معنی است که روابط نزدیک خود را تا حد امکان بدون درگیری حفظ کنید. این کار را با یادگیری تکنیک های حل تعارض و قاطعیت انجام دهید که هر دو می توانند کمک کنند تا مشکلاتی را که ممکن است بین شما و عزیزان تان پیش بیاید حل کنید.

در نهایت، مهم است که از شخصیت های سمی فاصله بگیرید و یک شبکه حمایتی از دوستان ایجاد کنید. حمایت خود را برای کسانی که حداقل تا حدی آن را برمی گردانند، حفظ کنید، نه آنهایی که شما را تخلیه می کنند و شما را رها می کنند یا باعث ایجاد شک و تردید در خود می شوند.

افراد حساس و خودمراقبتی

به عنوان یک فرد حساس ، احتمالاً بیشتر در معرض آسیب های ناشی از کمبود خواب ، تغذیه نامناسب و فرسودگی شغلی قرار دارید. این بدان معناست که باید مطمئن شوید شب ها به اندازه کافی می خوابید، غذای سالم بخورید و به هر طریقی که می توانید از بدن، ذهن و روح خود مراقبت کنید . تمرین خودمراقبتی شما را قادر می‌سازد تا با هر چیزی که پیش می‌آید، کنار بیایید.

افراد حساس و محرک های فردی

افراد حساس چالش های منحصر به فرد خود را دارند. به عنوان یک فرد حساس ، دانستن اینکه چه چیزی بیشتر شما را تحت فشار قرار می دهد کمک می کند تا بتوانید برای محرک های زندگی آماده شوید یا از آن اجتناب کنید.

به احساسی که در طول روز دارید توجه کنید. ممکن است برای ثبت احساسات و موقعیت‌هایی که باعث ایجاد احساسات منفی شدید می‌شوند، یک دفترچه ثبت استرس داشته باشید. در افزودن شیوه های تاب آوری و همچنین حذف عوامل استرس زا فعال باشید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان