آخرین وضعیت مبتلایان به کرونای طولانی‌مدت در جهان

خط سلامت:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هزینه‌های اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد. این بیماری نه تنها به سیستم بهداشتی فشار آورده، بلکه به اقتصاد جهانی نیز ضربه شدیدی وارد کرده است. حدود ۶ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان از عوارض طولانی‌مدت کووید رنج می‌برند که این موضوع هزینه‌های درمانی و از دست رفتن نیروی کار را افزایش داده است.

آخرین وضعیت مبتلایان به کرونای طولانی‌مدت در جهان

بر اساس این تحقیق، هزینه اقتصادی تخمینی، از عواملی مانند خدمات مراقبت‌های بهداشتی و بیمارانی که قادر به بازگشت به کار نیستند، سالانه حدود ۱ تریلیون دلار در سطح جهان یا حدود ۱ درصد از اقتصاد جهانی است.

به گزارش خط سلامت این تحقیق تلاشی برای خلاصه کردن دانش و اثرات طولانی مدت کووید ۱۹ در سراسر جهان چهار سال پس از اولین ظهور آن است.

یکی از نویسندگان، «زیاد العلی»، رئیس تحقیق و توسعه در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، گفت: «این مطالعه با هدف ارائه نقشه راه برای اولویت‌های سیاست و تحقیقات است.»

نتایج دیگر شامل این است که حدود ۶ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان کووید طولانی داشته اند. بسیاری از مردم به طور کامل بهبود نیافته اند؛ و درمان همچنان یکی از بزرگترین چالش‌ها است.

منبع: مهر
برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان