هشدار پلیس به زائران اربعین: از همراه داشتن این داروها به عراق خودداری کنید!

خط سلامت:حمل هرگونه دارویی حاوی کدئین یا مواد مخدر مانند دیازپام و ترامادول به عراق، حتی به مقدار کم، جرم محسوب شده و منجر به بازداشت فرد متخلف می‌شود. رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با تاکید بر این موضوع، اعلام کرد که این قانون شامل تمامی افراد، صرف نظر از سن و جنسیت، می‌شود و در موارد متعددی افراد مسن نیز به دلیل حمل این داروها بازداشت شده‌اند.

هشدار پلیس به زائران اربعین: از همراه داشتن این داروها به عراق خودداری کنید!

داروهای حاوی کدئین و مواد مخدر مانند دیازپام ، ترامادول و متادون در عراق ممنوع است. همراه داشتن این داروها حتی به مقدار کم، منجر به بازداشت می‌شود.

به گزارش خط سلامت رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بیان جزئیات این خبر گفت:

حمل دارو در اشکالی نظیر قرص، شربت و آمپول که حاوی کدئین و یا مواد مخدر از جمله دیازپام، فلورازپام، کلونازپام اگزاز پام، لورازپام، شربت تریاک، دیفن اکسیلا، استامینوفن کدئین، متادون، ترامادول، ریتالین، بوپونورفین(b2)، داروهای بیماری صرع و سرطان و... که به نوعی حاوی مقادیری مواد مخدر بوده، بر اساس قوانین کشور عراق جرم محسوب می شود.

بازداشت هریک از مرتکبان جرایم ذکر شده در کشور عراق تابع محدودیت سنی و جنسیت نبوده و به صرف کشف موادمخدر، فرد حامل آن بازداشت خواهد شد و در برخی موارد افرادی با سن بالای 80 سال نیز بازداشت شده‌اند.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان