خوشبو و تمیز کردن یخچال و فریزر به سبکی متفاوت

خط سلامـت: تمیز کردن یخچال یکی از چالش برانگیز ترین کارهای مربوط به خانه داری است. در این مطلب قصد داریم با ارائه چند ترفند ساده، نظافت یخچال و فریزر را به یکی از ساده ترین کارها تبدیل کنیم.

خوشبو و تمیز کردن یخچال و فریزر به سبکی متفاوت

یخچال ها از جمله وسایل آشپزخانه ای هستند که معمولا زود به زود کثیف می شوند. بوگرفتن محیط داخلی یخچال و ریختن مواد غذایی در آن از مهم ترین دلایل تمیز کردن یخچال هستند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب، 5 ترفند خانه داری ساده برای تمیز کردن یخچال و فریزر را معرفی می کنیم.

ترفندهای تمیز کردن یخچال و فریزر

مواد موجود در قفسه ها مانند شیر و سایر غذاها را خالی کرده و سپس قفسه ها را بشویید گرچه کار لذت بخشی نیست، اما اگر آن را به شیوه ای مؤثر انجام دهید، در زمان صرفه جویی خواهید کرد.

تمام غذاها را از داخل فریزر دربیاورید و آن را روی میز یا کانتر آشپزخانه قرار دهید و یخچال را کاملا تخلیه کنید تا فضای کافی برای تمیز کردن یخچال داشته باشید.

بهترین زمان برای این کار وقتی است که مواد موجود در یخچال شما کم است، تا راحت تر بتوانید یخچال را تخلیه کنید. پس از تمیزی می توانید خرید هفتگی کنید اینطوری جابه جایی آن ها راحت تر است. در زمان کوتاهی غذا را بیرون از یخچال قرار دهید، بیشتر از یک ساعت طول نکشد چرا که فاسد می شود.

ترفند1

اگر در ماه های گرم سال غذاها را در جای خنک قرار دهید، ماندگاری آنها بیشتر است حتی می توانید زمان بیشتری آن را خارج از یخچال نگه دارید. غذاهای تاریخ مصرف گذشته و فاسد را دور بریزید تا قارچ و کپک به باقی غذاها سرایت نکند. تمیزی یخچال نباید سالانه در صورت فراموشی صورت بگیرد، تاریخ انقضا را چک کنید و سپس به تمیزی بپردازید .

ترفند 2

مواد مصرف نشدنی را دور بیندازید، مثلا اگر کسی در منزل از روغن زیتون خوشش نمی آید آن را کنار بگذارید تا شاید بعدا به کار بیاید پس از آن سطل آشغال را خالی کنید تا خانه بوی غذاهای فاسد را نگیرد.

ترفند 3

قفسه ها را از یخچال جدا کنید تا کار سریع تر صورت گیرد و آن را برای شست و شو در کنار سینک ظرفشویی قرار دهید. برای تمیزی لازم نیست همه قفسه ها را دربیاورید اما درآوردن برخی قفسه های ضروری کمک بسزایی می کند.

ترفند 4

قفسه ها، کشوها و سایر سطوح یخچال را با دست تمیز کنید (مایع ظرفشویی خوب است ولی هر چیزی را که از یخچال در می آورید، لزوما جایش در ماشین ظرفشویی نیست.) سپس با اسکاج شروع به تمیز کردن سطوح کنید هرگز قفسه لیوان جا یخی را با آب داغ نشویید، چرا که تغییر دما می تواند باعث شکست لیوان و قفسه شود به جای این کار آن را در دمای اتاق بگذارید، تا شستن راحت تر شود.

ترفند 5

برای شستن لکه های قوی از مصرف آب گرم و آمونیاک اسید نترسید. بگذارید قفسه های شسته شده کاملا خشک شود، سپس آن را سرجای خود قرار دهید. درون یخچال را با یک پارچه یا اسفنج پاک کنید، هرگز با صابون این کار را انجام ندهید، چرا که غذا بوی آن را به خود جذب می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: نمناک

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان