سرطان را با این میوه تابستانی شکست دهید

خط سلامت: هندوانه یکی از پرطرفدارترین صیفی جات تابستانی است که خوردن آن مزایای فراوانی برای سلامتی دارد. مشخص شده است خوردن هندوانه به پیشگیری از سرطان کمک می کند.

سرطان را با این میوه تابستانی شکست دهید

هندوانه منبعی غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است؛ به همین دلیل خوردن این میوه تابستانی توانایی بدن برای مقابله با رادیکال های آزاد را افزایش داده و احتمال ابتلا به بیماری های مزمن، مانند سرطان را کاهش می هد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به معرفی خواص شگفت انگیز هندوانه برای سلامتی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

خواص هندوانه برای سلامتی

هندوانه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که علاوه بر آبرسانی بدن، می‌تواند بسیاری از ابعاد مختلف سلامتی را ارتقا دهد و از برخی بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.

هندوانه نه‌تنها یک میان‌وعده خوشمزه و شیرین است، بلکه فواید زیادی نیز برای سلامتی دارد؛ از جمله:

 تقویت سیستم ایمنی بدن

هندوانه با تأمین بیش از ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین سی، به طور قابل توجهی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. دریافت این ویتامین برای تقویت تولید کلاژن و بهبود ساختار سلولی نیز بسیار مهم است.

تقویت بینایی

آب هندوانه برای کاهش استرس اکسیداتیو چشم بسیار مفید است. هم‌چنین آب هندوانه سطح آفتاب‌سوختگی چشم را کاهش می‌دهد.

نابودی سلول‌های سرطانی

هندوانه حاوی مقادیر زیادی لیکوپن است. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن به مبارزه با سرطان‌هایی مثل سرطان پروستات، کند کردن روند پیری و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده در بدن کمک می‌کنند. لیکوپن موجود در هندوانه تقریباً ۴۰ درصد بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی است.

 کاهش فشار خون

یک برش هندوانه حاوی ۱۷۰ میلی گرم پتاسیم است؛ این ماده معدنی در کاهش اثرات سدیم بر فشار خون و برای عملکرد صحیح سیستم عصبی بسیار مفید است.

حفظ سلامت قلب

لیکوپن موجود در هندوانه برای حفظ سلامت قلب و عروق مفید است. مصرف زیاد هندوانه منجر به بهبود جریان خون از طریق شاهرگ‌ها می‌شود و به عملکرد قلبی عروقی کمک می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: خبر آنلاین 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان