۱۲ روش ساده برای تقویت حافظه در نتیجه تغییر سبک زندگی + اینفوگرافی

خط سلامت: امروزه محققان در یکی از کامل‌ترین مطالعاتی که در مورد ارتباط بین سبک زندگی و ریسک زوال عقل انجام داده اند، دریافتند افرادی که در رفتارهای سالم چندگانه شرکت دارند بسیار کمتر از سایر افراد در معرض زوال عقل هستند.

۱۲ روش ساده برای تقویت حافظه در نتیجه تغییر سبک زندگی + اینفوگرافی

همه‌ی ما تجربه‌ی روزهایی را داشته‌ایم که از بس سرمان شلوغ بوده، دچار فراموشکاری شدیم. این موضوع کاملا طبیعی است، با این حال حافظه ی ضعیف آزاردهنده است و می‌تواند شما را با مشکلات مختلفی مواجه کند. ژنتیک نقش مهمی در از دست دادن حافظه، به‌ویژه در عارضه‌های عصب‌شناختی مانند بیماری آلزایمر ایفا می‌کند. هرچند تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی و سبک زندگی هم تأثیر قابل‌توجهی روی حافظه می‌گذارند.

به گزارش خط سلامت مغز هم مانند سایر اعضای بدن برای تقویت نیاز و بهبود عملکرد به فعالیت و تحرک نیاز دارد که با روش‌هایی ساده می‌توان این امر را محقق کرد.

 مغز عملکرد پیشرفته و فوق العاده‌ای دارد به همین دلیل افراد می‌توانند با استفاده از تمرین‌های مناسب مغز را تقویت و در انجام فعالیت‌های روزانه خود موفقیت تر ظاهر شوند.

امروزه محققان در یکی از کامل‌ترین مطالعاتی که در مورد ارتباط بین سبک زندگی و ریسک زوال عقل انجام داده اند، دریافتند افرادی که در رفتارهای سالم چندگانه شرکت دارند بسیار کمتر از سایر افراد در معرض زوال عقل هستند.

باید به این نکته توجه کنیم بدن انسان همواره به تحرک نیاز دارد و تنها عضلات بر اثر سکون و کم تحرکی تحلیل نمی روند بلکه مغز ما هم همینطور است و در شرایط کم‌تحرک بودن در معرض پیر شدن و تحلیل رفتن است بنابراین نباید اجازه دهیم تا مغز راکد بماند.

بنا داریم در این اینفوگرافی ۱۲ روش را برای تقویت حافظه شما بیان کنیم.

6046292

 برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: بهداشت نیوز 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان