شاخص های خوشبختی در زندگی را اشتباه نگیرید!

خط سلامت: اگر بخواهیم به طور دقیق تر به معنی لغوی خوشبختی بپردازیم باید گفت که در حقیقت خوشبختی به معنی حس آرامش، پیروز مندی و سعادت عنوان شده است. اما از دیدگاه علم روانشناسی خوشبختی شامل حس رضایت درونی از زندگی، رفاه ذهنی، احساس شادی و لذت بردن از زندگی معنی می شود.

شاخص های خوشبختی در زندگی را اشتباه نگیرید!

احساس خوشبختی ، رضایت و شادی یک مسئله مهم در زندگی افراد به شمار می رود؛ چنین موضوعی تاثیر بسزایی در کیفیت و نحوه زندگی افراد دارد. انسان خوشبخت توانسته است مفهوم خوشبختی را در زندگی خود پیدا کند.

به گزارش خط سلامت اغلب افراد به جای اینکه شاخص های خوشبختی را شناسایی کنند، در واقع شاخص های بدبختی را شناسایی می کنند. آنها به دنبال مواردی می گردند که اگر نباشد، ممکن است بدبخت شوند.

مواردی مانند سلامتی، ثروت، محبوبیت و ... ولی باید صراحتا گفت، بله احتمالا بیماری و فقر انسان را بدبخت می کند ولی الزاما داشتن موارد سلامتی و ثروت، انسان را خوشبخت نمی کند.

ما افراد زیادی را می شناسیم که در سلامت کامل به سر می برند و مشکلات مالی هم ندارند، ولی احساس خوشبختی نمی کنند. واقعیت این است که خوشبختی یک نگاه به زندگی است.

این است که انسان قبول کند که زندگی معقولی دارد. این پذیرش است که احساس خوشبختی را به همراه می آورد. با مطالعه درست فلسفه زندگی، رفته رفته انسان احساس خوشبختی می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: روان یاب

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان