۵ ماده غذایی بهاری خوشمزه و مفید

خط سلامت: در این مطلب، 5 مورد از مفید ترین انواع مواد غذایی بهاری را معرفی می کنیم

۵ ماده غذایی بهاری خوشمزه و مفید

فصل بهار رو به اتمام است و تابستان کم کم از راه می رسد. در این مطلب قصد داریم در آخرین روزهای باقیمانده از بهار، فهرستی از مفید ترین مودا غذایی مخصوص این فصل را معرفی کنیم.

به گزارش خط سلامت برای آشنایی با خواص شگفت انگیز این مواد غذایی بهاری با ما همراه باشید.

5 مورد از مفید ترین مواد غذایی بهاری

هویج

هویج با دارا بودن ویتامین A و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، برای حفظ سلامت مو، پوست و ناخن یک انتخاب عالی است و از همین رو به عنوان یک اکسیر ضد پیری شناخته می‌شود. همچنین هویج یک مبارز قوی در برابر سرطان است.

نعناع

نعناع معروف‌ترین سبزی بهاری و حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می‌تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین قادر است ناراحتی‌های معده را بهبود ببخشد.

نخودفرنگی

نخودفرنگی حاوی طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله منگنز، فسفر، پروتئین و ویتامین‌های C، K، B است و یک ماده غذایی ضد التهاب به شمار می‌آید.

پیازچه

پیازچه حاوی مقدار زیادی از فلاونوئیدها است؛ که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها، کاهش استرس اکسیداتیو و دفع سموم دارند. پیازچه نوعی آنتی‌هیستامین طبیعی است و خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هم دارد.

تربچه

تربچه یک سم‌زدای عالی و یک خوراکی بهاری فوق‌العاده است که در دفع مواد زائد و سموم از معده و کبد نقش پررنگی دارد. این ماده غذایی بهاری هم‌چنین یک ادرارآور طبیعی است و به درمان بیماری‌های ادراری و کلیوی و به مبارزه با سرطان کمک می‌کند، تب را کاهش می‌دهد و خاصیت آبرسانی به پوست را دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: عصر ترکیه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان