60 ثانیه ای به خواب بروید

خط سلامت: خواب مناسب یکی از مولفه های اصلی سبک زندگی سالم است. پژوهش ها نشان داده است خواب با کیفیت با سلامت روان و جسم رابطه مستقیم دارد.

60 ثانیه ای به خواب بروید

خواب مناسب، عملکرد فرد را در روز کاری بعد افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است خواب بی کیفیت احتمال ابتلا به مشکلات سلامت روان، مانند افسردگی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت برخی از افراد آسان ترین راه برای رفع بی خوابی را مصرف داروهای خواب آور می دانند؛ با این حال این قبیل داروها معمولا منجربه خواب آلودگی و احساس گیجی در طول روز می شوند. در این مطلب برخی روش های ساده برای سریع تر به خواب رفتن را معرفی می کنیم.

خواب مناسب چه فوایدی دارد؟

وقتی راحت بخوابید، هم بدن و هم ذهن شما بهبود می یابند. مغز شما زمان کافی برای پردازش تمام برداشت ها و رویدادهای یک روز پرتنش دارد.

هنگامی که شما به اندازه کافی نمی خوابید، از جمله پیامدهای دیگر، مشکلاتی در تمرکز، مقاومت ایمنی، خلق و خو و سلامتی شما ایجاد می کند. 

داروهای زیادی وجود دارد، اما امروزه ما همچنان به دنبال جایگزین‌های طبیعی‌تر برای رهایی از انواع بیماری‌ها هستیم. بنابراین، یک ترفند بسیار ساده برای به خواب رفتن در 60 ثانیه وجود دارد. به خواب رفتن در 60 ثانیه مانند یک رویا به نظر می رسد.

بهبود خواب با تکنیک های ساده

این تکنیک برای به خواب رفتن سریع توسط دکتر اندرو ویل ابداع شده است. او این تکنیک را روش 4-7-8 می نامد. خیلی ساده است.

به مدت 4 ثانیه آرام نفس بکشید.

نفس خود را به مدت 7 ثانیه نگه دارید

سپس به مدت 8 ثانیه بازدم کنید.

این کار را 3 بار پشت سر هم انجام دهید.

متوجه خواهید شد که تمام بدنتان شل می شود و به سرعت به خواب می روید. ضربان قلب شما کند می شود که به خوابیدن شما کمک می کند. چرا این اتفاق می افتد؟ اگر روی تنفس خود تمرکز کنید، زمانی برای نگرانی و بیدار ماندن ندارید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: مکتوب نامه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان