اسفناج گیاهی همه فن حریف و جادویی!

خط سلامت: اسفناج سرشار از مواد مغذی مهم مثل ویتامین کا، ویتامین آ، فولات و ویتامین ث است و کالری خیلی کمی دارد. علاوه بر این اگرچه حاوی مقداری کربوهیدرات است، اما فیبر زیادی دارد که این موضوع به تنظیم و حفظ قند خون در محدوده‌ی طبیعی کمک می‌کند.

اسفناج گیاهی همه فن حریف و جادویی!

اسفناج گیاهی علفی، یکساله، فاقد کرک، با ریشه‌ای عمیق و ستبر است.

به گزارش خط سلامت، گیاه اسفناج در درمان کم خونی، تحریک ترشحات معده و صفرا و در افراد مبتلا به کمبود ویتامین A, B, C, D تجویز می‌شود.

اسفناج بعلاوه در بیماریهای مقاوم پوستی، اسکوربوت، تقویت اعصاب،‌ در رفع سرفه‌های خشک، آسم، گرفتگی صدا، یبوست، روماتیسم، ‌نقرس و کمی ترشح شیر نیز مصرف می‌شود  .

آثار فارماکولوژیک مشاهده شده: اثرات آنتی اکسیدانی و ضدسرطانی از ترکیبات این گیاه گزارش شده است  . مصرف طولانی مدت موجب پیشگیری از استرس اکسیداسیون و پیری سلولهای مغز موش صحرایی می‌شود .

احتیاط و منع مصرف: بعلت دارا بودن ترکیبات اگزالات اسفناج را نباید به بیماران مبتلا به ورم مفاصل، سنگهای صفراوی و کلیوی تجویز نمود .

ترکیبات شیمیایی: پروتئین، چربی، ساکارید، رنگدانه، مواد معدنی، ویتامین  .

نحوه و میزان مصرف: معمولاً بصورت پخته شده مصرف می‌شود. و هیچ گونه عوارضی از آن گزارش نشده فقط به دلیل اگزلات بالا باز جذب کلسیم را کاهش می‌دهد.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: شما نیوز

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان