طرز تهیه 5 غذای جذاب و فوری

خط سلامت: فست فود ها و غذاهای مدرن و گاه برای تنوع غذاهای سنتی موجب تنوع و افزایش اشتها می شود.

طرز تهیه 5 غذای جذاب و فوری

غذاهای فانتزی و سنتی در ذهن خیلی از افراد از جایگاه خاصی برخوردار است .

به گزارش خط سلامت طرز تهیه فوت و فن های مربوط به تهیه آنها می تواند جذاب و در کاهش هزینه ها موثر باشد. در اینجا طرز تهیه 5 نوع غذای فست فود ی و سنتی پرطرفدار را برای تان آورده ایم.

 قارچ سوخاری

قارچ یکی از سبزیجات خوشمزه و پر خاصیت است. با قارچ غذاهای مختلفی از جمله قارچ سوخاری می‌توان درست کرد.

طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!

برای طرز تهیه قارچ سوخاری به مواد زیر نیاز داریم:

مواد لازم قارچ سوخاری:

  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • آرد سفید ۱پیمانه یا ۱۲۵ گرم
  • آب یا دلستر ساده بدون طعم ۱ پیمانه یا ۲۵۰ میلی لیتر
  • پودر پانکو یا پودر سوخاری ۲ پیمانه حدودی
  • نشاسته ذرت نصف پیمانه یا پنجاه گرم
  • نمک یک چهارم قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر یک چهارم قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

داخل ظرفی آرد سفید و نشاسته ذرت رو مخلوط کنید (آرد و نشاسته ذرت ترجیحا الک شده باشن تا ناخالصی داخلشون نباشه) و نمک را اضافه میکنیم.

بکینگ پودر رو به مخلوط آرد اضافه کنید توجه کنید که مقدار نمک گفته شده رو بسته به ذائقه تون میتونید بیشتر یا کمتر کنید

مواد خشک رو با همزن دستی کاملا مخلوط کنید.

آب یا دلستر ساده رو در دو مرحله به مواد خشک اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا در نهایت کاملا صاف و یکدست بشه، غلظت مایه نه خیلی سفت و نه خیلی آبکی است.

قارچ ها رو شسته و بلافاصله با دستمال کاملا خشک کنید و اجازه بدید چند دقیقه ای بمونه تا رطوبتش کاملا خشک بشه(بهتره این کار رو در ابتدا انجام بدین)

قارچ های خشک شده رو به صورت برعکس روی ظرفی بچینید، اینکه ساقه قارچ رو کوتاه کنید یا بلند نگه دارید کاملا اختیاری هست داخل هر قارچ از قسمت ساقه و مرکز اون یک عدد سیخ چوبی فرو کنید.

به کمک سیخ چوبی قارچ رو کاملا داخل مایه ای که تهیه کردیم فرو کنید و بعد از داخل مایه خارج کنید و اضافات مایه رو بگیرین یعنی اجازه بدین مایه اضافی کاملا شره کنه و بریزه و با تکان دادن قارچ به این عمل سرعت ببخشین.

بعد قارچ رو داخل پانکو یا پودر سوخاری قرار بدین و با دست از پانکو روی قارچ بریزین و به کمک سیخ قارچ رو حرکت بدین تا کناره و پشت و روی اون کاملا با پانکو کاور بشه. همه قارچ ها رو به همین روش کاور کنید و داخل ظرف بچینید.

داخل ظرف گود و کوچکی روغن مخصوص سرخ کردن بریزین (از ظرف کوچک استفاده کنید تا مقدار کمتری روغن مصرف بشه)

ظرف رو روی حرارت متوسط قرار بدین تا کاملا داغ بشه و بعد قارچ ها رو داخل روغن قرار بدین تا ظرف پر بشه و روغن روی قارچ ها رو بگیره. وقتی قارچ ها کمی طلایی شدن حرارت رو کم کنید تا کاملا مغز پخت بشن و وقتی کاملا سرخ شدن (ممکنه حدود شش الی هفت دقیقه طول بکشه) اونها رو از روغن خارج کنید و داخل صافی قرار بدین تا روغن اضافی اونها خارج بشه ( یا قارچ ها رو روی دستمال های روغن گیر قرار بدین تا روغن اضافیشون گرفته بشه).

قارچ سوخاری رو میتونید به همراه انواع سبزیجات و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید بهترین سس برای قارچ سوخاری سس سیر هست ولی میتونید اون رو با سس گوجه فرنگی، سس خردل یا سس فلفل تند هم سرو کنید همچنین میتونید به صورت ساده و خالی هم اون رو میل کنید چون به اندازه کافی خوشمزه و عالی هست.

 ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین میان ‌وعده‌هایی است که در زمان‌های مختلف سرو می‌شود. ذرت این دانه‌های زرد رنگ کوچک با ارزش غذایی بسیار زیاد فواید و مزایای برای سلامتی ما دارد. کودکان نیز از طرفدارن پر و پا قرص این میان وعده خوشمزه هستند که با توجه به خواص زیاد ذرت برای راحت‌تر میل کردن آن‌ها، می‌توانید از این روش پخت کمک بگیرید.

طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!

مواد مورد نیاز جهت تهیه ذرت مکزیکی:

  • کنسرو ذرت ۱ عدد
  • کره یک قاشق غذاخوری
  • قارچ متوسط ۴ تا ۵ عدد
  • پنیر پیتزا رنده شده ۴ قاشق غذاخوری (قابل کم یا زیاد کردن است)
  • سس لیمو یا سس مایونز به مقدار دل‌خواه
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و آویشن به مقدار دل‌خواه

طرز تهیه:

در اولین مرحله کنسرو ذرت را که از قبل ۱۵ دقیقه جوشانده‌اید درون آبکش بریزید و آب اضافی آن را بگیرید.

حتما تمامی ‌کنسروهایی که تهیه می‌کنید را بجوشانید تا از سلامت آن مطمئن شوید. لازم به ذکر است به‌ جای استفاده از کنسرو شما می‌توانید ذرت را جداگانه خریداری نمایید. آن‌را به‌صورت کامل درون آب جوش گذاشته و بین ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا کاملا درون آب‌جوش، آب‌پز شود. ذرتی که با این روش نیز تهیه می‌شود نیز بسیار مغذی و خوشمزه خواهد بود.

در مرحله دوم کره را درون تابه نچسب مناسب، کمی‌حرارت دهید تا آب شود. قارچ‌ها را به اسلایدهای یکسانی برش بزنید و درون کره کمی ‌تفت دهید تا طلایی رنگ شده و شکل پختگی به خود گیرند.

سومین مرحله ذرت‌های جوشانده شده و آبکشی شده را به مخلوط کره و قارچ اضافه کنید. مجددا مواد را کمی ‌تفت دهید تا بوی خامی‌ ذرت گرفته شود و دانه‌های ذرت کمی‌ طلایی رنگ‌تر شوند.

در مرحله چهارم پنیر پیتزا رنده شده را به مخلوط ذرت و قارچ اضافه کنید و سریع به‌هم زنید تا پنیر آب شود. در این مرحله توجه داشته باشید حرارت تابه کم باشد و مدام به هم زنید تا پنیر کاملا کش‌دار شود.

در مرحله آخر سس لیمو را به مخلوط درون تابه اضافه کنید و ادویه های دل‌خواه را به ترکیب جادویی‌تان اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را به هم بزنید تا بوی ادویه‌ها آزاد شود.

به همین راحتی با طی کردن پنچ مرحله ساده ذرت مکزیکی سالم و خوشمزه شما آماده سرو است. شما می‌توانید برای تزیین یا مزه‌دار کردن آن از لیمو ترش یا جعفری ساطوری شده نیز کمک بگیرید.

همبرگر خانگی

یک غذای سریع که با گوشت چرخ کرده و پیاز درست خواهد شد. اما این غذا فوت و فن‌هایی دارد که به خوشمزه‌تر کردن آن کمک خواهد کرد.

طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!

مواد لازم برای تهیه همبرگر خانگی:

  • گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
  • پیاز ٣عدد
  • سیر ۴-۶حبه
  • قارچ ٢۵٠گرم
  • کاهو و گوجه فرنگی به مقدار لازم
  • سس مایونز، سس خردل و سس گوجه به مقدار لازم
  • ادویه (فلفل قرمز،پودر سیر،پودر زنجبیل،دارچین،زردچوبه،نمک) به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر خونگی:

گوشت و ادویه را باهم مخلوط کرده و سپس پیاز و سیر ریز رنده شده را به آن اضافه می کنیم و مخلوط را ورز می دهیم.

دقت کنین که لازم نیست آب پیاز را بگیریم؛ ماندن آب پیاز داخل مواد باعث می‌شود که با حرارت دیدن همبرگر، گوشت کاملا مغز پخت شود.

بعد از اینکه حدود ۵ دقیقه مواد را ورز دادیم، مواد را به ۹ توپک مساوی تقسیم می کنیم.

به کمک دو عدد درب قوطی رب (می‌توان از دو بشقاب یا هر وسیله دیگری استفاده کرد)، توپک‌ها به صورت یک اندازه به شکل دایره در می‌آوریم.

سپس گریل را که از قبل داغ کردیم، کنی چرب می‌کنیم و همبرگرها را روی آن می گذاریم تا کباب شوند.

در این فاصله که همبرگرها آماده می شوند، یک پیاز متوسط را خلالی خرد می‌کنیم و تفت می‌دهیم تا کاراملی شود، قارچ‌ها را هم ورقه‌ای می کنیم و داخل تابه تفت می‌دهیم. 

حالا سس خردل ملایم و سس مایونز و سس گوجه را به همراه یک پیاز کوچک که نگینی خرد کرده‌ایم مخلوط می‌کنیم. زمانی که دو طرف همبرگرها کاملا کباب شد، روی هر کدام یک ورقه پنیر می‌گزاریم.

سس ترکیبی که آماده کرده‌ایم را روی نان می‌ریزیم و پخش میکنیم، پیاز کاراملی را روی نان آغشته به سس پخش میکنیم.

کاهوها را روی پیاز قرار می‌دهیم و بعد همبرگر که پنیر روی آن ذوب شده، قارچ ها رو روی پنیر میریزیم و کمی فشار می‌دهیم.

گوجه و لایه ی بعدی نان را روی قارچ ها می گذاریم. همبرگر شما آماده است. نوش جان!

 کله جوش

غذایی سریع و خوشمزه که با کشک درست می‌شود. برای درست کردن کله جوش روش‌های مختلفی وجود دارد و در هر شهری به یک روش درست می‌کنند.

طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!

کله جوش بدون گوشت (کله جوش اصفهانی):

  • مواد لازم برای تهیه کله جوش:
  • کشک: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • مغز گردو خرد شده: ۲ قاشق غذا خوری
  • نعناع خشک شده: ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به مقدار لازم

در ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشویید و سپس آن را به صورت نگینی خرد کنید.

در مرحله بعد یک تابه مناسب انتخاب کنید و درون آن کمی روغن مایع بریزید و بگذارید تا داغ شود. سپس پیازهای خرد شده را درون تابه بریزید و هم بزنید تا تفت بخورند و بافت آن ها کمی نرم شود.

بعد از اینکه پیازها طلایی شدند. مقداری نمک و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و خوب آن ها را هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند. مقداری مواد را در این حال تفت دهید و در ادامه گردوی خرد شده را به تابه اضافه کنید و بار دیگر مواد را هم بزنید با یکدیگر تفت دهید.

برای آماده کردن نعنا خشک، یک تابه جداگانه را تهیه کنید و مقداری روغن در آن بریزید و بر روی اجاق گاز با شعله ملایم قرار دهید تا داغ شود. سپس نعنا را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. دقت کنید که نعنا را نباید زیاد در روغن سرخ کنید. چون در این صورت نعنا تلخ می شود و طعم کله جوش را خراب می کند.

بعد از آماده شدن نعنا، دو پیمانه آب جوش به پیازها اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد. بعد از اینکه آب به جوش آمد، نعنای سرخ شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

برای آماده کردن کشک، کشک سابیده شده را در یک کاسه کوچک بریزید و یک پیمانه آب به آن اضافه کنید و سعی کنید کشک را در آب رقیق کنید. بعد از رقیق شدن کشک آن را به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید غذا چند قل بخورد.

بعد از آماده شدن کله جوش آن را در یک کاسه زیبا بکشید و به همراه پیاز داغ و گردو تزیین کنید و میل نمایید.

 نان سیر

نان سیر هم به عنوان غذا و هم پیش غذای سریع قابل سرو کردن است.

طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!طرز تهیه ۲۰ غذا‌ی خوشمزه در یک چشم به هم زدن!

مواد لازم جهت تهیه نان سیر:

  • آرد دو و نیم پیمانه
  • خمیر مایه ٢ و ١/۴ قاشق چای خوری
  • شیر گرم ١ پیمانه
  • شکر ١/٢ قاشق چایخوری
  • نمک ١ قاشق چایخوری

مواد لازم برای فیلینگ نان:

  • سیر ۴ تا ۵ حبه
  • جعفری تازه ۴ قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان ١/٣ پیمانه
  • کره ١٠٠ گرم
  • پنیر موزارلا نصف پیمانه

طرز تهیه نان سیر

برای تهیه نان سیر به روشی سریعتر میتوانید از نان های آماده مانند نان باگت هم استفاده کنید. به این روش که مواد میانی نان را به همان طریقی که توضیح داده شد آماده کنیدو سپس نان باگت را از وسط برش دهید مواد را روی قسمت برش خورده نان بمالید و نان را چند دقیقه در فر قرار دهید تا پنیر آب شود و نان کمی برشته شود. نان کرانچی و تردی خواهید داشت.

این نان عطر و طعم بسیار خوبی دارد اگر طعم سیر را دوست دارید حتما درست کنید و لذت ببرید.

برای فیلینگ این نان، می‌توانید از کمی پنیرخامه ای هم استفاده کنید سبزی های معطر مثل رزماری و ریحان، شوید، پیازچه، و و غیره نیز قابل استفاده هستند.

شما با این خمیری که آموزش داده شد به راحتی میتوانید از فیلینگ ها و مواد میانی دیگری مثل سس پستو استفاده کنید و نان های خوشمزه وخوش طعم در منزل تهیه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان