این ویتامین را زیاد نخورید، اشتهای تان را باز می کند

خط سلامت: ویتامین B۱۲ یکی از مهم ترین انواع ویتامین های گروB است. کمبود این ویتامین احتمال بروز آفت و زخم های دهانی را افزایش می دهد و با کاهش اشتها همراه است.

این ویتامین را زیاد نخورید، اشتهای تان را باز می کند

ویتامین B12  برای ساخت گلبول‌های قرمز و ساخت غلاف میلین که به انتقال سریع پیام عصبی کمک می کند، ضروری است.

به گزارش خط سلامت کمبود ویتامین B۱۲ با مجموعه ای از پیامدهای منفی برای سلامتی همراه است. مشخص شده است کمبود این ویتامین با کاهش اشتها رابطه دارد.

ویتامین B۱۲ و سیستم عصبی سالم

ویتامین B۱۲ برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

عوارض کمبود ویتامین B۱۲

بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند، اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد. به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: خبر آنلاین 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان