آنتی بیوتیک طبیعی در پوست میوه بهشتی

خط سلامت: انار یک آنتی بیوتیک طبیعی است دشمن جدی برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز محسوب می شود اما آیا از پوست انار نیز می توان استفاده کرد؟

 آنتی بیوتیک طبیعی در پوست میوه بهشتی

پوست انار دارای زیادی است و از آن در طب سنتی استفاده می شود .

به گزارش خط سلامت خواص پوست انار را در اینجا با هم مرور می کنیم.

انار و خونریزی لثه

روش استفاده

۴ گرم پوست خشک انار را با کمی آب گرم مخلوط کرده و بنوشید.

تقویت لثه

آب جوشانده پوست انار لثه را تقویت کرده و از خونریزی پس از کشیدن دندان جلوگیری می‌کند.

ماساژ دادن لثه با پودر پوست انار سبب التیام ورم، رفع التهاب و خونریزی لثه می‌شود و از بروز بیماری لثه پیشگیری می‌کند.

مقدار کمی فلفل سیاه را با پودر پوست انار مخلوط کنید و با انگشت به دندان بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

درمان گلودرد و خونریزی گلو

تسکین درد گلو و لوزه 

روش استفاده

مشتی پوست انار را در مقداری آب جوشانده و از صافی کنید. پس از خنک شدن با آن قرقره کنید.

روزی شش بار قرقره آب جوشانده پوست انار با گل نار ساییده مخلوط شده خونریزی گلو را بند می‌ آورد.

تاثیر پوست انار در درمان جوش و آکنه

آنتی اکسیدان موجود در پوست نار، جوش و آکنه و عفونت‌های پوستی را از بین می‌برد.

پوست انار را تفت داده یا در حرارت فر کاملا خشک نمایید. سپس آسیاب کرده و با کمی گلاب یا آبلیمو روی محل جوش بمالید.

مبارزه با آکنه، جوش و بثورات

هپوست انار دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی است. از این رو، می‌توان آن را به طور موثر برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و بثورات استفاده کرد. پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری از باکتری‌ها و سایر عفونت‌ها کمک می‌کند.

همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد می‌توانید از خواص پوست انار برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست صورت خود استفاده کنید، به خصوص زمانی که از آن به صورت پک صورت یا اسکراب صورت استفاده می‌کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این ادعا برای درک واقعی اثرات آن به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

سم زدایی بدن

از آنجا که پوست انار سرشار از آنتی اکسیدان است، می‌تواند با عوامل سمی مبارزه کند و بدن شما را سم‌زدایی کند. در یک مطالعه تحقیقاتی حیوانی که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند خواص پوست انار ممکن است باعث سم‌زدایی شود. علاوه بر این پوست آن اساسا برای مبارزه با سموم مختلف مضر برای بدن مفید است.

جلوگیری از چین و چروک و علائم پیری

پوست انار می‌تواند از تجزیه کلاژن در پوست جلوگیری کند و در عین حال رشد سلولی را تقویت کند و به تاخیر انداختن علائم پیری و چین و چروک کمک کند. زمانی که بیش از حد در معرض آفتاب و آلودگی قرار می‌گیرید، ممکن است پیری زودرس را تجربه کنید.

چند مطالعه تحقیقاتی نشان می‌دهد عصاره پوست انار، هنگامی که با روغن دانه مخلوط می‌شود، می‌تواند سنتز پروکلاژن را غنی کند، آنزیم‌های تجزیه کننده کلاژن را متوقف کند و به طور موثر رشد سلول‌های پوست را افزایش دهد.

محققان دانشگاه هالیم در کره سلول‌های پوست انسان و موش‌های بدون مو را مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها دریافتند که محتوای اسید الاژیک عصاره پوست انار ممکن است چین و چروک را کاهش دهد. به طور خلاصه، پوست انار ممکن است به جوان‌تر شدن پوست کمک کند.

مرطوب کننده طبیعی 

مطالعات متعدد نشان می‌دهد خواص پوست انار می‌تواند به طور طبیعی سلول‌های پوست را مرطوب کند تا خشک نشوند. علاوه بر این، پوست انار می‌تواند پوست شما را در برابر سموم محیطی آبرسانی کرده و از آن محافظت کند و تعادل pH آن را بازگرداند.

دلیل اصلی اضافه شدن آن به عنوان یک ماده در محصولات مراقبت از پوست به عنوان بخشی از اثر مرطوب‌کنندگی آن است. پوست انار به سادگی برای پوست شما مفید است زیرا آن را نرم و لطیف نگه می‌دارد.

 ابتلا به سرطان 

انار حاوی آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدهای غنی است که هر دو به مبارزه با رادیکال‌های آزاد قبل از آسیب رساندن به سلول‌های سالم معروف هستند. علاوه بر این، انار در پیشگیری موثر از سرطان پروستات، سینه، ریه و روده بزرگ نقش دارد. چندین مطالعه پیش بالینی حیوانی نشان داد که خوردن انار می‌تواند مانع رشد تومورها در ریه‌ها، پوست، روده بزرگ و پروستات شود.

علاوه بر این، انار دارای مقادیر بالایی پونیکالاژین است که به پلی فنل اشاره دارد که در برخی از مطالعات لوله آزمایش با خواص ضد سرطانی مرتبط است. در مطالعه دیگری، عصاره پوست انار نتیجه امیدوارکننده‌ای در درمان سرطان پروستات دارد زیرا می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

همچنین، انار دارای اثر ضد تکثیری است که می‌تواند به کند کردن یا توقف گسترش سلول‌های سرطانی در سلول‌های سرطانی سینه، دهان و روده بزرگ کمک کند. علاوه بر این، پوست انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا، ممکن است برای سرطان کبد و محافظت از کبد مفید باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: مکتوب نامه

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان