لبنیات برای این افراد ممنوع است

خط سلامت: لبنیات برای سلامت قلب و عروق مناسبت زیادی ندارد و بهتر است که افراد مبتلا به مشکلات قلبی کمتر لبنیات استفاده کنند.

لبنیات برای این افراد ممنوع است

لبنیات سرشار از  کلسیم، فسفر، ویتامین‌های B، پتاسیم و ویتامین D هستند. محصولات لبنی دارای چربی اشباع شده اند و خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. 

به گزارش خط سلامت لبنیات پرچرب می تواند منجر به عوارض قلبی عروقی شود. طبق مطالعات، مصرف متوسط ​​لبنیات، تا 200 گرم در روز، ممکن است اثرات مضری بر سلامت قلب و عروق نداشته باشد.

بهترین لبنیات برای بیماران قلبی

برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی، اولویت بندی گزینه های کم چربی اشباع و کلسترول مهم است، زیرا این اجزا می توانند عوامل خطر قلبی عروقی را تشدید کنند. 

شیر کم چرب یا بدون چربی

انتخاب های بهینه شامل شیر کم چرب یا بدون چربی است که مواد مغذی ضروری را با محتوای چربی اشباع شده کاهش می دهد.

ماست کم چرب

به طور مشابه، ماست کم‌چرب، به‌ویژه انواع ساده و بدون قند افزوده، گزینه مطلوبی برای کاهش مصرف چربی‌های اشباع شده و کالری است.

پنیر کم چرب

ترکیب پنیر کم‌چرب، مانند پنیر کوتیج یا موزارلای کم‌چرب، می‌تواند مزایای لبنیات با محتوای چربی اشباع شده متعادل را فراهم کند، اگرچه کنترل سهم به دلیل تراکم کالری بسیار مهم است.

ماست یونانی

ماست یونانی به دلیل پروتئین بالا و محتوای کربوهیدرات کاهش یافته در مقایسه با ماست معمولی متمایز است که آن را برای سلامت قلب مفید می کند.

شیر پر چرب

شیر پرچرب و انواع ماست به دلیل محتوای چربی اشباع شده و کلسترول بالا که خطرات قلبی عروقی را تشدید می کند، باید اجتناب شود.

پنیر خامه ای یا چدار

پنیر خامه ای، سرشار از چربی اشباع شده، باید به مقدار کم مصرف شود، در حالی که پنیرهای سفت مانند چدار یا سوئیسی، با چربی اشباع بالا، مصرف محدود را در رژیم غذایی بیماران قلبی تضمین می کند.

بیماران قلبی باید در مصرف لبنیات اعتدال را رعایت کرده و میزان مصرف را کنترل کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان