این گیاه بیماری‌ آلزایمر را درمان می کند + 4 خاصیت دیگر

خط سلامت: گوتوکولا به عنوان داروی طبیعی طول عمر است. این گیاه بیشتر به دلیل کاربردهای آن در طب سنتی زبانزد است.

این گیاه بیماری‌ آلزایمر را درمان می کند + 4 خاصیت دیگر

گوتوکولا برای تقویت مغز ، مشکلات پوستی و کبد و کلیه تاثیر دارد. تحقیقات نشان داده‌اند این گیاه در درمان بیماری‌ آلزایمر نیز مؤثر است.

به گزارش خط سلامت این گیاه دارویی به دلیل فواید گسترده‌اش، جایگاه ویژه‌ای دارد و تحقیقات علمی نیز آن را تأیید می‌کنند.

تقویت کننده عملکرد شناختی

گوتوکولا، یک گیاه دارویی با قابلیت‌های بالقوه در تقویت عملکرد شناختی، مورد توجه تحقیقات علمی قرار گرفته است. در یک مطالعه کوچک در سال 2016، اثرات عصاره گوتوکولا در کنار اسید فولیک بر روی بهبود عملکردهای شناختی پس از سکته مغزی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان دادند که گوتوکولا، به ویژه در دوزهای 1000 و 750 میلی‌گرم در روز، توانایی قابل توجهی در بهبود دامنه حافظه دارد.

پتانسیل درمان بیماری آلزایمر

پژوهش‌ها نشان داده‌اند گوتوکولا ممکن است در درمان بیماری آلزایمر مفید باشد، به لطف خصوصیات تقویت کننده حافظه و عملکرد عصبی که دارد. یک مطالعه در سال 2012 روی موش‌ها، تاثیر مثبت گوتوکولا بر روی ناهنجاری‌های رفتاری مرتبط با آلزایمر را نشان داد.

کاهش دهنده اضطراب و استرس

مطالعات حیوانی از جمله یک مطالعه در سال 2016 اثرات ضد اضطرابی گوتوکولا را تایید کرده‌اند. این تحقیقات نشان دادند گوتوکولا می‌تواند در کاهش رفتارهای شبه اضطرابی و بهبود عملکرد حرکتی موثر باشد.

اثربخشی به عنوان یک ضد افسردگی

بررسی‌ها نشان داده‌اند گوتوکولا به عنوان یک ضد افسردگی قوی عمل می کند. یک مطالعه در سال 2016 بر روی افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، کاهش نشانه‌هایی نظیر استرس، اضطراب و افسردگی را پس از مصرف گوتوکولا گزارش کرد.

بهبود گردش خون و کاهش تورم

تحقیقات نشان داده‌اند گوتوکولا می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کرده و تورم مرتبط با احتباس مایعات را کاهش دهد. یک مطالعه معتبر در سال 2001 نشان داد مصرف گوتوکولا می‌تواند مشکلات مربوط به احتباس مایعات و تورم مچ پا در پروازهای طولانی را کاهش دهد. این تاثیر، به ویژه در افراد دارای ترومبوز سطحی خفیف تا متوسط و رگ‌های واریسی، قابل توجه بود.

فواید گسترده گوتوکولا

علاوه بر موارد ذکر شده، گوتوکولا فواید دیگری نیز ارائه می‌دهد که شامل بهبود بیخوابی، کاهش آثار ترک‌های پوستی، بهبود زخم‌ها و اسکارها، تسکین درد مفاصل، و کاهش سمیت داروهای مختلف مانند آنتی‌بیوتیک‌ها می‌شود.

بایدها و نبایدهای مصرف گوتوکولا

احتیاط در مصرف

افرادی که در شرایط خاصی قرار دارند باید قبل از مصرف گوتوکولا با پزشک خود مشورت کنند. این شرایط شامل بارداری، شیردهی، داشتن بیماری‌های کبدی، برنامه‌ریزی برای عمل جراحی در دو هفته آینده، زیر 18 سال بودن، و داشتن سابقه سرطان پوست است.

مشورت با پزشک

افراد مبتلا به دیابت، دارای کلسترول بالا، یا آن‌هایی که داروهای خاصی مانند آرام‌بخش‌ها، ضد اضطراب، یا دیورتیک‌ها مصرف می‌کنند، باید قبل از افزودن گوتوکولا به برنامه درمانی خود با پزشک مشورت کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.
منبع: فرطب

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان