بهترین ورزش برای کاهش خطر آلزایمر ؟

خط سلامت: آلزایمر سلول های مغز را هدف قرار می دهد و درنهایت عملکرد مغزی را مختل می کند که بارزترین نشانه آشنای آن فراموشی است. در تحقیقات جدید آلزایمر در زنان شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد.

بهترین ورزش برای کاهش خطر آلزایمر ؟

آلزایمر با افزایش سن مرتبط است به همین دلیل افراد در سنین بالاتر در معرض خطر بیشتری قرار دارند زیرا در سنین بالا عملکردهای مغزی کندتر می شود.

به گزارش خط سلامت  محققان خاطرنشان کردند از آنجایی که زنان بیشتر عمر می‌کنند و با افزایش سن تحت تأثیر تغییرات سطح استروژن قرار می‌گیرند، احتمال ابتلای زنان به آلزایمر در مقایسه با مردان دو برابر بیشتر است.

آلزایمر و تمرینات حافظه

آلزایمر را می توان با تمریناتی که در جهت تقویت حافظه طراحی شده اند تعدیل کرد.  مطالعه جدید شامل بیش از ۶۰ زن ۵۰ ساله یا بالاتر بود. همه بیماران قبلاً مشکلات حافظه و عوامل خطر را گزارش کرده بودند که جریان خون ضعیف‌تر مغز را نشان می‌داد. تیم تحقیق زنان را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه به مدت ۱۲ هفته در جلسات هفتگی کوندالینی یوگا (با تمرکز بر مراقبه و کار تنفسی) شرکت کردند. در حالی که گروه دیگر تحت آموزش تقویت حافظه قرار گرفتند، جایی که از داستان‌ها یا لیست‌ها برای کمک به تقویت قدرت حافظه استفاده می‌شود.

تاثیر یوگا بر حافظه

محققان سلامت عصبی هر زن را با استفاده از نمونه‌های خونی که علائم ژنتیکی یا مولکولی پیری یا التهاب مغز را نشان می‌دهند ردیابی کردند. شرکت کنندگان همچنین از نظر تغییرات در تفکر، حافظه ذهنی، افسردگی و اضطراب مورد آزمایش قرار گرفتند. لاورتسکی گفت: «به نظر می‌رسد یوگا کونادلینی با تغییرات مثبتی مرتبط است که توسط زنانی که تمرین حافظه را انجام دادند، تجربه نشد.»

این موارد شامل بهبود قابل توجه در مشکلات ذهنی حافظه، پیشگیری از کاهش مواد مغزی، افزایش اتصال در هیپوکامپ که حافظه‌های مرتبط با استرس را مدیریت می‌کند، و بهبود سیتوکین‌های محیطی و بیان ژن مولکول‌های ضد التهابی و ضد پیری است.

تیم تحقیق متذکر شد که تمرین حافظه هم تا حد زیادی برای حافظه بلند مدت فایده داشت. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: فرارو

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان