یک ترکیب گیاهی که سیستم ایمنی را فولادی می کند + نحوه تهیه

خط سلامت: تقویت سیستم ایمنی سپری مقاوم در مقابل ویروس ها و بیماری های مختلف ایجاد می کند تا از سلول های بدن محافظت شود.

یک ترکیب گیاهی که سیستم ایمنی را  فولادی می کند + نحوه تهیه

تقویت سیستم ایمنی از روش های مختلفی نظیر رژیم غذایی، افزایش تحرک و دوری از استرس میسر می شود.

به گزارش خط سلامت یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی مصرف دمنوش های گیاهی است که در طب سنتی توجه بیشتری به آن ها شده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی به سبک زندگی افراد مربوط می شود. نکته کلیدی در اینجا خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مصرف غذاهای مفید برای بدن است. همچنین توجه به پاکیزگی برای سیستم ایمنی ضروری است که به کل بدن کمک می کند تا با هم کار کند و تعادل را حفظ کند. ورزش منظم و عدم وقفه در نظافت دهان، دست ها و بدن از جمله عوامل حمایت کننده  هستند. از سوی دیگر، متخصصان تاکید می کنند که می توان از سبزیجات و میوه ها و همچنین ادویه ها برای تقویت سیستم ایمنی حمایت کرد. در اینجا نیز با خواص ترکیب زنجبیل، زردچوبه و دارچین مواجه می شویم که ایمنی بدن را مانند فولاد می کند.

دمنوش زنجبیل، زردچوبه و دارچین، بهترین ترکیب تقویتی

متخصصان می گویند زنجبیل که به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته می شود، واکنش بدن به عفونت ها را تسریع می کند. به همین دلیل کمک گرفتن از زنجبیل که خاصیت تسریع متابولیسم و ​​حمایت از قند خون را دارد، برای محافظت از عفونت ها بسیار مفید است.

رفع مشکلات معده

علاوه بر این، تحقیقات، مشخص شده است که زنجبیل به لطف آنتی اکسیدان ها و اجزای موجود در آن به محافظت از دستگاه تنفسی و درمان سرفه کمک می کند و در عین حال زمینه را برای از بین بردن مشکلات معده فراهم می کند.

علاوه بر زنجبیل که نوشدارویی برای سرماخوردگی است، زردچوبه نیز به طور مکرر استفاده می شود. زردچوبه که به عنوان کوتاه کننده روند بهبود بیماری ها شناخته می شود، با ترکیبات حاوی آنتی اکسیدان، اثر محافظتی بر بدن دارد.

دستور تهیه دمنوش زنجبیل، زردچوبه و دارچین

مواد:

500 گرم زنجبیل تازه

250 گرم زردچوبه تازه

1 قاشق غذاخوری عسل دارچین

آماده سازی:

زنجبیل پوست کنده شده را از خردکن رد کنید. لازم نیست آن را صاف کنید، می توانید آن را تکه تکه شده بگذارید. 250 گرم زردچوبه را از خردکن رد کنید و در ظرفی بریزید. یک قاشق غذاخوری عسل دارچین اضافه و مخلوط کنید تا قوام مارمالاد به دست آید. می توانید مخلوط آماده شده را به شیشه منتقل کرده و به مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.

خواص ترکیب زنجبیل، زردچوبه و دارچین : در دوره هایی که فکر می کنید سیستم ایمنی بدنتان ضعیف شده است، یک قاشق از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش بریزید. بعد از 5 دقیقه مصرف شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع: چشمک

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان