4 ویتامینی که باعث ریزش مو می‌شود!

خط سلامت: ریزش مو یکی از مشکلات ناراحت کننده در افراد است که بر زیبایی آن ها تاثیر منفی می گذارد و درمان دائمی و قطعی برای آن وجود ندارد. امروزه محققان مصرف بیش از حد برخی ویتامین ها را با ریزش مو مرتبط می دانند.

 4 ویتامینی که باعث ریزش مو می‌شود!

ریزش مو نیاز به بررسی های هورمونی و سوابق ژنتیکی دارد تا علل آن معلوم شود تا بتوان از درمان های کمکی استفاده کرد.

به گزارش خط سلامت همانطور که ویتامین ها مواد مغذی و حیاتی برای تقویت مو هستند اما ازدیاد آن ها در بدن می تواند عللی برای تشدید ریزش مو باشد.

ریزش مو و نقش ویتامین ها

ریزش مو می تواند ناشی از عواملی همچون تغذیه ناسالم و کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها باشد. اما، آیا مصرف ویتامین‌ها می‌تواند به عنوان عاملی برای ریزش مو عمل کند؟ یکی از شایع‌ترین اشتباهات در مصرف مکمل‌ها، عدم توجه به مقدار مصرف توصیه شده است. مصرف خودسرانه و بیش از حد مکمل‌های ویتامین می‌تواند به عوارض جانبی منجر شود که یکی از آن‌ها تلوژن افلوویوم، نوعی ریزش موی موقت است.

ویتامین A و تأثیر آن بر سلامت مو

ویتامین A، که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی، حفظ قدرت بینایی، و حمایت از رشد و تکامل بدن دارد، در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند منجر به ریزش مو شود. مصرف روزانه بیش از 3000 میکروگرم از این ویتامین می‌تواند خطرناک باشد و به ریزش مو منجر شود.

ریزش مو و مصرف بیش از حد ویتامین A

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که می‌تواند در کبد ذخیره شود. مصرف بیش از حد این ویتامین می‌تواند فولیکول‌های مو را بیش از حد فعال کند و به ریزش مو منجر شود.

سایر ویتامین های موثر بر ریزش مو

علاوه بر ویتامین A، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز وجود دارند که مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند به ریزش مو منجر شود، از جمله:

ویتامین E: مصرف بیش از 1000 میلی‌گرم در روز می‌تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد.

زینک (روی): مصرف بیش از حد زینک نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود، در حالی که مقدار توصیه شده برای مردان و زنان به ترتیب 11 و 8 میلی‌گرم است.

سلنیوم: مصرف بیش از 400 میکروگرم سلنیوم در روز می‌تواند به ریزش مو، شکنندگی مو، حالت تهوع و بثورات پوستی منجر شود.

مصرف متعادل ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ریزش مو ضروری است. توصیه می‌شود قبل از مصرف هرگونه مکمل، با پزشک مشورت کنید تا از مصرف خودسرانه و بیش از حد پرهیز نمایید. این رویکرد نه تنها به حفظ سلامت مو کمک می‌کند بلکه از بروز عوارض جانبی ناخواسته نیز جلوگیری می‌کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

منبع:فرطب

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان